به گزارش پارس نیوز، 

زهره سادات هاشمی گفت: یکی از برنامه‌های تلویزیونی استانی برنامه‌ای است به نام کاشانه که از صداوسیمای مرکز اصفهان یک روز در هفته پخش می‌شود. این برنامه به سفارش شهرداری کاشان و کاملاً تولیدی آماده تهیه و پخش می‌شود.

وی ادامه داد: آخرین قسمت این برنامه روز قبل از بازی پرسپولیس و کاشیمای ژاپن بود که در ضمن آن به پیشنهاد تعدادی از سازندگان برنامه و گروه برنامه‌ساز که طرفدار تیم پرسپولیس بودند، برای  این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا ارزوی موفقیت کردیم.

 وی ادامه داد: از عصر روز جمعه 11 آبان که برنامه پخش شد؛ حمله به من در فضای مجازی آغاز شد و بیش از هزاران حرف رکیک و ناسزا به من و خانواده من در اینستاگرام داده شد و حتی من را تهدید کردند.

هاشمی افزود: هرچند قابیلت کامنت‌گذاری در پست‌های اینستاگرامی خودم را بستم اما این مسئله ادامه داشت. کامنت‌گذاران علاوه بر اینکه در پست‌های قدیمی‌تر به من و خانواده‌ام همچنان فحش می‌دادند، برخی افراد از طریق تماس‌های مختلف تلفنی یا در فضای مجازی به‌صورت علنی تهدیدم کردند. به همین دلیل قصد دارم این مسئله را از طریق پلیس فتا پیگیری کنم.

 

وی ادامه داد: برخی افراد علیه من یا سیمای مرکز اصفهان یا شبکه سه در صفحات خود مطالبی را منتشر می‌کنند و در این مطالب به من اشاره می‌کنند و من را تگ می‌کنند و همچنان من امنیت روانی ندارم.

 

هاشمی با اشاره به اینکه برنامه کاشانه عصر همان روز دیدار دو تیم سپاهان اصفهان و مس کرمان  پخش شد، افزود: در بررسی‌های ابتدایی این مسئله به عنوان یک فعال اجتماعی و رسانه‌ای مشخص شد که در زمان پخش  دیدار دو تیم سپاهان اصفهان و مس کرمان، پخش شبکه اصفهان در لحظات حساس بازی، پخش بازی را قطع می‌کند و اذان پخش می‌کند همچنین در زمانی که تیم‌های ذوب آهن و سپاهان به مسابقات بین‌المللی می‌روند به عنوان رویداد ملی به آن نگاه نمی‌شود و تیم‌های ذوب آهن و سپاهان تنها با عنوان ذوب آهن و سپاهان اصفهان نام برده می‌شوند. اما  زمانی که تیم‌های استقلال و پرسپولیس در همان مسابقات شرکت می‌کنند به عنوان رویداد ملی به مسابقه آنها نگاه می‌شود و با نام استقلال و پرسپولیس ایران از آنها نام برده می‌شود. همچنین شبکه‌های سوم و ورزش این مسابقات را پخش می‌کنند. این مسائل مردم را عصبانی کرده است. آنها توقع ندارند در شبکه استانی از تیم دیگری حمایت شود.

هاشمی افزود: متاسفانه این تجربه تلخ نشان داد که ما در رسانه و صداوسیما گاهی رفتارهای داریم که به‌صورت ناخواسته به جای وحدت به سمت تفرقه حرکت می‌کنیم و گاهی استفاده نادرست از یک واژه باعث تحریک می‌شود. نوع پخش مسابقات ورزشی نیز در همین راستا می‌تواند فرد عادی را تبدیل به یک فرد خشمگین کند.