به گزارش پارس نیوز، 

محمد سلوکی مجری و تهیه کننده تلویزیون درباره حضور خود در راهپیمایی اربعین در سال های گذشته؛گفت: رفتن به زیارت و علی الخصوص زیارت کربلای معلی لطف و خواست خود معصومین است و خدارو شکر شامل حال ما هم شده است، من پارسال در خدمت دوستان در برنامه «اقیانوس آرام» بودم که به طور زنده از کربلا به روی آنتن می رفتیم و سال گذشتش هم که با دوستان هنرمند راهی پیاده روی مسیر نجف تا کربلا شدیم.

وی اظهار کرد: قبل از اینکه در این مراسم شرکت کنم فکر می کردم دیگران برای زیبا کردن این جریان، در برخی تعریف و توصیفاتشان اغراق می کنند و می خواهند همه چیز قشنگ جلوه کند، اما همه تعریف هایی که شنیده بودم را به طور واقعی و با چشم دیدم. جایی بود که زائران خسته از مسیر راه می رسیدند و مورد استقبال اهالی قرار می گرفتند و حتی گرد و غبار راه را از آنها می زدودند. پیرزنی گوشه ای نشسته بود و در چادری پول گذاشته بود تا هرکسی به پول احتیاج دارد، بردارد و واقعا این صحنه ها شگفت انگیز است و فقط باید لمس کرد آن را تا باورش کنید.

وی با بیان اینکه بی نهایت به این آیین راهپیمایی احترام می گذارم، تصریح کرد: من هم به اندازه خودم می توانم کمک کنم و نظراتی بدهم تا در سالهای بعد این جریان منظم تر باشد. چرا که قطعا در سالهای بعدی جمعیت بیشتری در این مراسم شرکت خواهند کرد.

سلوکی بیان کرد: اربعین یک فرهنگ است و باید در زندگی های ما هم جریان داشته باشد به نحوی که فضای جامعه ما نیز به سمت اخلاق حسینی و اربعینی برود زیرا فلسفه قیام امام حسین (ع) نهادینه کردن سنت امر به معروف و نهی از منکر بود و در حال حاضر جامعه ما به شدت به این سنت حسنه احتیاج دارد، بد اخلاقی ها و خبرهای ناخوشایندی که از فضای اقتصادی به گوش می رسد نتیجه جاری نبودن فرهنگ عاشورایی در میان برخی مسئولان است که در ادامه آن به مردم سرایت می کند.

تهیه کننده برنامه «بهترین شکل ممکن» در پایان با اشاره به ظرفیت عظیم اربعین و پرچم برافراشته امام حسین(ع) در جهان گفت: روایت زندگی امام حسین (ع) پر از پیامهای خوب است، به نظرم برای همه مردم دنیا اگر این روایت در سالهای بعد بیان شود، با مختصات دقیق و منطقی که دارد، با ویژگی هایی که امام حسین (ع) در وجود خود دارد، همه مردم دنیا عاشقانه ارتباط برقرار خواهند کرد.