به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین دوره هفته کتاب، عادل تقوی،‌ رئیس انتشارات جهاد دانشگاهی درباره برنامه‌های این سازمان برای هفته کتاب گفت: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و معاونت فرهنگی این سازمان برنامه‌هایی را برای این دوره از هفته کتاب در نظر گرفته‌اند که مهم‌ترین برنامه برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی «کتاب سال دانشجویی» است که همزمان با هفته ‌کتاب و در سطح ملی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: مراسم اختتامیه این جشنواره روز دوشنبه 28 آبان در تالار فردوسی دانشگاه تهران با شعار «ربع قرن با دانشجو،‌ 25 سال نشر دانایی» برگزار خواهد شد.

تقوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در دانشگاه‌ها اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این سازمان برگزاری مراسم جشن کتاب در دانشگاه‌ها و نمایشگاه عرضه کتاب‌های دانشگاهی همزمان با اختتامیه کتاب سال دانشجویی است که با حضور ناشران دانشگاهی برگزار خواهد شد.

رئیس انتشارات جهاد دانشگاهی ادامه داد: همچنین اردوهای علمی_فرهنگی در قالب دومین دوره «ایران،‌ مرز پر گهر» برگزار می‌شود که شامل بازدید از کتابخانه ملی و باغ کتاب تهران است. نشست‌های تخصصی در حوزه مسائل کتاب و کتابخوانی،‌ طرح تجهیز کتابخانه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها با محوریت کتاب‌های فرهنگی، مراسم تقدیر از مولفان و مترجمان پُرکار دانشجویی و ناشران برگزیده در نشر دانشجویی،‌ طرح استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های وابسته به جهادکشاورزی برای تبلیغ برنامه‌های کتاب و عضوگیری و فعالیت‌های کانون‌ها برای ترویج کتاب و کتابخوانی و برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت کتاب‌های برگزیده دانشجویی با حضور استادان مرتبط و دانشجویان از دیگر برنامه‌ها در هفته کتاب خواهند بود.

وی تاکید کرد: طرح مطالعاتی «بهار خاموش» از دیگر برنامه‌هاست که با موضوع محیط زیست برگزار می‌شود. دانشجویان می‌توانند با مطالعه این کتاب برداشت آزاد خود را در قالب یک نوشته از کتاب اعلام کنند که در پایان، نوشته و فرد برتر معرفی خواهد شد.

تقوی با اشاره به افتتاح طرح «راه‌اندازی مجتمع پردیس کتاب دانشجو» گفت: این طرح که قرار است همزمان با هفته کتاب افتتاح شود، با رویکرد مناسب‌سازی فضای فرهنگی کتاب‌فروشان برای استفاده دانشجویان اجرا می‌شود.

رئیس انتشارات جهاد دانشگاهی در پایان در خصوص تاثیر برگزاری این برنامه‌‍‌ها در ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه بیان کرد: با توجه به ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌های انجام‌شده علاوه بر اینکه این برنامه‌های فرهنگی با استقبال دانشجویان مواجه خواهد شد، ابزاری برای ترغیب دانشجویان جامعه به کتاب و کتابخوانی است.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ 24 آبان تا 1 آذرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.