به گزارش پارس نیوز، 

نشست خبری سریال «دلدادگان» با حضور منوچهر هادی کارگردان، ایرج محمدی تهیه کننده، بابک کایدان و مهدی محمد نژادیان نویسندگان، سانیا سالاری، ملیکا شریفی نیا، سمیرا حسن پور، بهشاد شریفیان و علی سخنگو بازیگر، علی حمیدی قائم مقام مرکز سیمافیلم امروز (شنبه) برگزار شد.

ایرج محمدی تهیه کننده سریال «دلدادگان» ضمن قدردانی از همت بالای خبرنگاران، منتقدان و مدیران سازمان در شرایط سخت کاری گفت: از منوچهر هادی تشکر می‌کنم، چون وقتی سناریو را خواند در زمان عقد قرارداد گفت: این کار را با دستمزد پایین و فقط به خاطر دل مردم انجام می‌دهم.

وی ادامه داد: ما با «پا‌های بی قرار» سریال را شروع کردیم، اما در طول ساخت اسم سریال را «دلدادگان» گذاشتیم.

این تهیه کننده در خصوص حواشی قسمت پایانی سریال عنوان کرد: دنیای مجازی که یک عرصه جدیدی را پیش روی ما قرار داده باعث شد عوامل سریال را به چالش بکشد. «دلدادگان» قبل‌تر از آنکه سریال موفقی شود، ما منتظر چنین حاشیه‌ای بودیم چرا که در تنگنای شرایط اقتصادی قرار داریم و همه می‌دانند بودجه در تلویزیون دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد. من تلاش کردم مدیران سیما، سریال را ببینند تا هزینه را تامین می‌کردند؛ چنین کاری سخت است، اما همه عوامل تعامل داشتند.

محمدی: کارگردان سریال ۵۰ میلیون دستمزدش را بازگرداند تا سریال تولید شود

محمدی گفت: هنوز بخشی از عوامل دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند حتی یکی از بازیگزان نه تنها پول دریافت نکرد بلکه بخشی از بودجه را به سریال تزریق کرد. من در اینجا باید از صبوری مهین ترابی، مسعود رایگان و شاهرخ استخری تشکر کنم چرا که پروژه ما ۱۲ ماه طول کشید و لوکیشن‌های متعددی داشتیم تا سریال را به پخش برسانیم.

وی افزود: به لحاظ قرارداد شاید حق با پانته آ. بهرام بازیگر نقش افسانه باشد؛ البته من همیشه فکر می‌کردم که بازیگران اعضای یک خانواده هستند، حتی منوچهر هادی و بابک کایدان نویسنده را برای حضور قسمت پایانی واسطه قرار دادیم حتی خانه خانم بهرام رفتیم، اما قبول نکردند و ما صحنه‌های آخر را بدون او گرفتیم.

تهیه کننده سریال «دلدادگان» تصریح کرد: شاید از لحاظ داستانی به این موضوع لطمه خورده باشد، اما از لحاظ مضمونی لطمه نخورد چرا که به یاد دارم در سریال «نرگس» پوپک گلدره در یک سانحه تصادف فوت کردند، اما ما با هم فکری با سیروس مقدم به یک نتیجه رسیدیم؛ حتی سازمان به ما گفت: من بودجه می‌دهم از اول بسازید، اما ما قبول نکردیم.

وی افزود: ما می‌توانستیم شکل‌های مختلف پایان «دلدادگان» را تصویربرداری کنیم، اما ما نباید تحقیر می‌شدیم چرا که یکی از افتخارات ما در تلویزیون این است که پول کثیف در تلویزیون راه نداده‌ایم. منوچهر هادی ۵۰ میلیون دستمزدی که گرفته بود به من بازگرداند تا سریال به تولید برسد.

منوچهر هادی کارگردان سریال «دلدادگان» درباره تبلیغات این سریال گفت: با عوامل و بازیگران سریال «دلدادگان» یک گروهی را تدارک دیدیم تا سر یک ساعت مشخص تبلیغات مجازی سریال را انجام دهیم که بازدید سریال را داشته باشیم و برای این کار قصد خودنمایی نداشتیم. به من می‌گویند ده میلیون می‌دهیم که یک تبلیغ کنی، اما من فقط سریالم را تبلیغ می کنم.

بابک کایدان نویسنده سریال در پاسخ به اینکه چرا فصل تاریخی سریال را در فصل دوم شاهد بودیم، عنوان کرد: سلیقه‌ای است به نظرم بازخورد خوبی داشت و اینگونه روایت جدید‌تر بود. ما با فصل اول آرام آرام جلو رفتیم و مهندسی شیب را داشتیم.

هادی در ادامه صحبت‌های نویسنده سریال بیان کرد: می‌توانم بگویم مقدمه سریال یک مقدار طولانی بود، اما تمام این‌ها سلیقه است چرا که هر فصل سریال می‌توانست بیست قسمتی باشد.

وی درباره کار کردن مداوم در تلویزیون و سینما گفت: اولین کسی که از این موضوع ناراحت است همسرم یکتا ناصر است که می‌گوید چقدر کار می‌کنی، اما کاری که برای مردم انجام می‌دهم برایم لذت بخش است؛ چرا که برای مردم کار می‌کنم و شعار نیست.

هادی افزود: من در هفته سه جلسه تدریس می‌کنم و پیش تولید  فیلم «دل» را در دست دارم. از سوی دیگر «رحمان ۱۴۰۰» را تدوبن می‌کنیم و ساخت یک فیلم سینمایی را در برنامه داریم که نگارش آن برعهده بابک کایدان است.

هادی: خانم بهرام باید از مردم عذرخواهی کند

هادی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون انتخاب بازیگران جوان برای حضور در سریال «دلدادگان» گفت: در سینما و نمایش خانگی این امکان را نداریم که از بازیگران جدید استفاده کنیم و در حال حاضر یک کار نمایش خانگی را در برنامه داریم که سرمایه گذار اصرار دارد از چهره ها استفاده کند بطوریکه گلزار، شهاب حسینی، ساره بیات و مهناز افشار در کار بازی کنند چرا که در بخش خصوصی باید سرمایه آنها برگردد از این رو فقط در تلویزیون امکان معرفی چهره جدید است که با مشورت تهیه کننده سعی کردیم بازیگران چهره در کنار بازیگران جوان حضور پیدا کنند از این رو من این فرصت را به ۳۰ جوان دادم چرا که رسالت ما انتخاب چهره جدید است.

وی پیرامون نظرات منفی مردم برای فینال سریال «دلدادگان» گفت: دستمزد خانم بهرام تا پایان دوماه تسویه شد حتی من زنگ زدم و گفتم شما تنها کسی هستید که ۱۵ روز جلوتر هم هزینه خود را دریافت کرده اید و حتی ایرج محمدی چک کشید اما باز هم خانم بهرام گفتند که من نقد می خواهم که در آخر به آقای محمدی گفتم اگر خانم بهرام بیاد من دیگر نخواهم آمد. او مبلغ قراردادش را ۱۵ روز جلوتر گرفت و دو چک دیگر هم قرار بود دریافت کند که توضیح دادم. خانم بهرام باید بیاید و از مردم عذرخواهی کند.

حسن‌پور: در تلویزیون دیده شدم

حسن پور بازیگر نقش مرضیه درباره کار کردن در تلویزیون گفت: من کار کردن در تلویزیون را دوست دارم. اما مهم نقشی است که قرار است بازی کنم. چندی پیش در سینما سه فیلم بازی کردم اما به اندازه‌ ای که در «دلدادگان» دیده شدم در آنها مردم مرا ندیدند اما در تلویزیون به خاطر مخاطبان بسیار شاهد دیده شدن نقشم بودم.

وی افزود: بسیاری با من تماس گرفتند و گفتند که چقدر در این سکانس ها اشک ریختند.

شریفی‌نیا دیگر بازیگر این سریال ادامه داد: من تلویزیون را خیلی دوست دارم و به چارچوب آن مسلط هستم.

سالاری بازیگر نقش ارغوان در ادامه صحبت‌های همکاران خود گفت: من تجربه اول تصویری‌ام را پشت سر گذاشتم و بسیار برایم ارزشمند بود و هر رسانه‌ای باید و نبایدهایی دارد که وقتی قبول می‌کنیم باید طبق آن قوانین رفتار کنیم.

محمدنژادیان نویسنده این سریال نیز ادامه داد: ما در تلویزیونی کار می‌کنیم که راضی کردن هر کدام از مخاطبانمان بسیار سخت است. کار کردن در رسانه ملی نوعی بندبازی است که باید حواستان به همه چیز باشد و خیلی خوشحالم که از این تجربه موفق بیرون آمدیم.

هادی: سر مونتاژ صحنه های جنگ اشک ریختم

هادی درباره پرداخت ضعیف بخش هایی از داستان از جمله جنگ و دفاع مقدس گفت: پرداخت به جنگ و انقلاب را سازمان از ما نخواسته بود بلکه خواسته خود ما بود و اتفاقا فکر می کنم یکی از زیباترین و لطیف ترین صحنه های جنگ را ما به تصویر کشیدیم و حتی خود من سر مونتاژ این صحنه ها اشک ریختم.

تهیه کننده دلدادگان ادامه داد: قصه ما گذر از زمان انقلاب و جنگ بود که بفهمیم مالک قرار است به طور مثال به روستاهای اشغال شده برود بنابراین مفهوم یک فیلم جنگی را نباید از آن انتظار داشته باشیم بلکه هدف این بود که نشان دهیم این افراد در گذر انقلاب ساخته و پخته شدند و به چه مقام هایی رسیدند، ما مراحلی مثل تبعید را نشان دادیم که  تنها به صورت المان هایی از این مراحل بود‌ و اتفاقا فکر میکنم ،این موقعیت را آقای هادی به شدت تاثیرگذار نمایش داد.

کایدان نویسنده سریال نیز درباره این صحنه ها اظهار کرد: ژانر قصه ما ملودرام بود و نمی توانستیم وارد یک قصه جنگی شویم. آنچه که از تاثیر انقلاب مد نظرمان بود در یک روند نشان داده شد و خواستیم بگوییم مالک چگونه از یک آدم عادی به یک کتابخوان تبدیل می شود و کسی می شود که می تواند بحران ها را هدایت کند. نماد ما در انقلاب مالک بود که مقابل توطئه ها و دشمنی ها می ایستد.

حمیدی: به مخاطبان بی احترامی شد

علی حمیدی قائم مقام مرکز سیمافیلم در توضیحی درباره پایان بندی سریال و نبود پانته آ بهرام تصریح کرد: یک اتفاق غیرحرفه ای در پایان سریال رخ داد اگرچه که هنرمندان ما همیشه متعهد هستند اما به مخاطبان بی احترامی شد و ما گله مند هستیم. این اتفاق بی توجهی و بی تعهدی به مخاطب بود و من امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

وی ادامه داد: ما سه سال پیش در همین شرایط چهار یا پنج سریال در دست تولید داشتیم و یک یا دو سریال در حال پخش بود اکنون ما ۱۳۰ پروژه در مراحل مختلف تولید داریم که اینها با همان بودجه سه سال قبل تولید می شود. هنرمندان ما سه سال پیش گله داشتند که بیکار هستند و عده ای از آنها در حال مهاجرت بودند امروز اما حدود ۱۰ هزار نفر از همکاران ما در حال کار هستند در حالیکه سازمان صداوسیما به عنوان بزرگترین نهاد فرهنگساز کشور ریالی به بودجه هایش اضافه نشده است.

سریال «دلدادگان» به کارگردانی منوچهر هادی و به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی در ۶۰ قسمت تولید و از شبکه سه سیما پخش شد که پانته‌آ بهرام، لیندا کیانی، مسعود رایگان، آرش مجیدی، مهرانه مهین ترابی، سمیرا حسن پور، شاهرخ استخری، سیامک صفاری، ملیکا شریفی‌نیا، مسعود دلخواه، مجید پتکی و سانیا سالاری از بازیگران این سریال در هر سه فصل بودند.

انتهای پیام/