به گزارش پارس نیوز، 

جمعی از بازدید کنندگان از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تبریز معتقدند که برگزاری این نمایشگاه علاوه بر تامین نیاز مخاطبان موجب گردهم آمدن فعالان مختلف حوزه فرهنگ و هنر، تبادل نظر آنان در جهت رشد و اعتلای صنایع وابسته این حوزه و آشنایی با نیاز علاقه مندان به کتاب می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در بازدید از این نمایشگاه گفت: اثرات مثبت این نمایشگاه بر کسی پوشیده نیست و آثار آن به دیگر شهرستان های استان نیز تسری پیدا می کند.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب می تواند تحصیل کرده ها، حوزوی ها و اقشار مختلف مردم را گرد کتاب جمع کند، افزود: نمایشگاه کتاب فرصتی فراهم می کند تا بازدیدکنندگان از آثار جدید منتشر شده و عناوین کتاب‌ها مطلع شده و کتاب مورد علاقه خود را بخرند.
وی با تاکید بر رشد روزافزون نمایشگاه های کتاب در کشور، اظهار داشت: شهرستان ها نیز نباید از چنین رویدادهایی محروم بمانند.
سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز نیز با بیان اینکه این نمایشگاه بهانه ای برای نزدیکی اهالی فرهنگ و هنر به همدیگر است، گفت: فرهنگ سازی در زمینه ترویج مطالعه و افزایش انگیزه برای کتابخوانی ضروری بوده و نمایشگاه کتاب در این زمینه موثر است.
میکائیل نظری افزود: حمایت از ناشران و تولید کنندگان حوزه فرهنگ و هنر برای تولید کتاب و سایر محصولات فرهنگی می تواند به توسعه فرهنگی شهر منجر شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه هر شهروند می‌تواند سفیر فرهنگی نمایشگاه کتاب تبریز باشد، گفت: فرهنگ اصلی ترین سرمایه جامعه بوده و این سرمایه با کتاب خوانی و انس با کتاب غنی می شود.
فرشاد رستمی با بیان اینکه کتاب خوانی با فرهنگ مردم ایران عجین شده است، افزود: فرهنگ ایران اسلامی از غنای کاملی برخوردار است و این فرهنگ باید هر چه بیشتر در جامعه معرفی شود.
وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برای دورهمی علاقه مندان به کتاب و تامین نیاز مخاطبان یادآوری کرد: حضور ناشران مطرح، تنوع در نشر و کتاب های چاپ شده در موضوعات مختلف و تخصیص غرفه برای سازمان های فعال در حوزه فرهنگ از ویژگی ها و مزایای نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز است.
رئیس سازمان اسناد ملی شمالغرب کشور نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب تبریز فرصتی برای دورهم جمع شدن فعالان حوزه فرهنگ و هنر بوده و تمام اقشار جامعه را در هر سنی تحت پوشش قرار می دهد.
محمدحسین آل هاشم، افزود: آشنا شدن با عناوین کتاب های تازه منتشر شده در کشور، افزایش اشتیاق به کتاب خوانی و تشویق نویسندگان و فرهنگیان برای انتشار کتاب های بیشتر از اثرات مثبت برگزاری این نمایشگاه است.
وی اظهار داشت: افزایش کتابخانه های عمومی در محلات مختلف شهر می تواند مکملی برای نمایشگاه کتاب تبریز در جوابگویی به نیاز مخاطبان باشد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز تبریز را قطب نمایشگاه های کتاب شمال غرب کشور اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه به دلیل وسعت و کیفیت برگزاری آن سرآمد نمایشگاه های کتاب سایر استان ها بعد از تهران است.
رسول بابازاده، افزود: برگزاری این نمایشگاه موجب می شود تا علاقه مندان به حوزه فرهنگ و هنر و کتاب یایر استان های همجوار نیز در آن حضور یافته و کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند.
وی اظهار داشت: ایجاد تعامل بیشتر بین فعالان حوزه فرهنگ و هنر، ناشران، نویسندگان و علاقه مندان کتاب از آثار مثبت این نمایشگاه است.
مدیر فرهنگسرای الغدیر تبریز نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بستر علاقمندی مردم به کتاب و رشد نویسندگان بوده و کعبه آمال کتاب دوستان و اهالی فرهنگ است.
هوشنگ روشنک افزود: امسال تنوع ناشران به مراتب بهتر از سال های گذشته است و نیاز است بیش از این ناشران معتبر ملی و بین المللی در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور یابند.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال از ٢٩ مهر تا ٤ آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان می توانند هر روز از ساعت ١٠ صبح تا ٢٠ شب از این نمایشگاه دیدن کنند.
8023/518