به نقل از هالیوود ریپورتر: «هالووین» فیلم ترسناک جدید کمپانی‌های بلوم هاوس و یونیورسال با فروش افتتاحیه فوق العاده ۷۷.۵ میلیون دلار در 3928 سالن سینما، شروعی ترسناک در باکس آفیس آخر هفته آمریکا داشت، «هالووین» توانست با این میزان فروش، لقب دومین فروش افتتاحیه تاریخ سینما برای یک فیلم ترسناک با درجه بندیR را از آن خود کند، فیلم همچنین توانست در فاصله نه چندان دور از فیلم «ونوم» که با 80 میلیون دلار در آغاز این ماه رکورد فروش افتتاحیه ماه اکتبر را از آن خود کرده بود قرار بگیرد.

«هالووین» در صدر باکس آفیس آخر هفته آمریکا

«هالووین» در خارج از آمریکا نیز کار خود را با فروش ۱۴.۳ میلیون دلار از 23 بازار خارجی آغاز کرد، در میان کشورهای اکران کننده، مکزیک با ۴.۹ میلیون دلار در صدر فروش و پس از آن بریتانیا با ۳.۹ میلیون دلار قرار گرفته است. فروش جهانی فیلم «هالووین» در مجموع در پایان این هفته به ۹۱.۸ میلیون دلار رسید.

«هالووین» به کارگردانی دیوید گوردون گرین که با بودجه پایین 10 میلیون دلار ساخته شده ادامه‌ای است بر اسلشر کلاسیک 1978 (به کارگردانی جان کارپنتر)، در این فیلم جیمی لی کرتیس دوباره نقش لوری استرود را بازی می‌کند و بار دیگر با شخصیت مایکل میرز مواجه می‌شود.

«هالووین» البته با وجود فروش فوق‌العاده‌اش نتوانست به فروش آغازین بسیار عظیم فیلم ترسناک «آن» (۲۰۱۷) محصول نیولاین دست یابد، فیلم ترسناک «آن» با ۱۲۳.۴ میلیون دلار فروش افتتاحیه در سال گذشته لقب موفق ترین افتتاحیه در میان فیلم‌های ترسناک درجه‌بندیR را در اختیار دارد. از نکات جالب فیلم «هالووین» حضور مالک عقاد فرزند مصطفی عقاد کارگردان فقید سینما به عنوان تهیه‌کننده است، مصطفی عقاد از مدیران تولید «هالووین» (۱۹۷۸) بود.

اما در این آخر هفته شلوغ باکس آفیس ایالات متحده آمریکا، برای اولین بار فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» بالاتر از «ونوم» دیده شد. این 2 فیلم سه هفته است که در باکس آفیس آمریکا در جایگاه بالا حضور دارند. اما در این هفته برای اولین بار جایگاه دو فیلم تغییر کرد؛ «ستاره‌ای متولد شده است» با ۱۹.۳ میلیون دلار در جایگاه دوم و «ونوم» با ۱۸.۱ میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفت.

«ستاره‌ای متولد شده است» به کارگردانی بردلی کوپر تاکنون به فروش عالی ۱۲۶.۴ میلیون دلار در باکس آفیس آمریکای شمالی دست یافته است؛ مجموع فروش جهانی فیلم نیز به 200 میلیون دلار رسیده است.

فروش داخلی فیلم «ونوم» با بازی تام هاردی نیز به رقم ۱۷۱.۸ میلیون دلار رسیده است، مجموع فروش جهانی این فیلمِ محصول کمپانی سونی تاکنون نزدیک به 500 میلیون دلار برآورد شده است.

کمپانی سونی در کنار رتبه سوم، رتبه چهارم باکس آفیس آخر هفته آمریکای شمالی را نیز با فیلم «مورمور۲: هالووین جن‌زده» در اختیار گرفت، فیلم خانوادگی «مورمور۲: هالووین جن‌زده» در دومین هفته اکرانش به رقم فروش تقریبی ۹.۷ میلیون دلار دست یافت و مجموع فروش داخلی خود را به ۲۸.۸ میلیون دلار رساند و مجموع فروش جهانیش نیز به ۳۹.۹ میلیون دلار رسید.

«نخستین انسان» محصول کمپانی یونیورسال و ساخته دیمین شزل کارگردان برنده جایزه اسکار در دومین آخر هفته اکرانش همچنان به مبارزه خود ادامه می‌دهد. فیلم با ۸.۶ میلیون دلار فروش در جایگاه پنجم فهرست این هفته قرار گرفت و مجموع فروش خود را در مدت 10 روز اکران، به 30 میلیون دلار رساند. «نخستین انسان» با بازی رایان گاسلینگ در نقش نیل آرمسترانگ فضانوردِ ناسا که به‌عنوان نخستین انسان قدم به روی ماه گذاشت در این هفته همچنین ۱۳.۴ میلیون دلار از 47 بازار جهانی فروش داشت و مجموع فروش جهانیش به 55 میلیون دلار رسید.

در جایگاه ششم باکس آفیس این هفته درام «نفرتی که تو می‌کاری» با ۷.۵ میلیون دلار فروش قرار گرفت، این فیلم که اوایل اکتبر اکران خود را با 36 سالن سینما آغاز کرده بود در این هفته در 2303 سالن سینما به نمایش درآمد.

اما از فیلم‌های جدید وارد شده به باکس آفیس این هفته می‌توان به «نیمه دهه ۹۰» نخستین تجربه کارگردانی جونا هیلِ بازیگر اشاره کرد، این فیلم که یک درامِدی (کمدی درام) مربوط به دوران بلوغ است متوسط فروشش در هر سالن سینما از مجموع 4 سالن سینمایی که در اختیار داشت62377 دلار برآورد شده است. با این احتساب نخستین فیلم جونا هیل احتمالا همچون فیلم «نفرتی که تو می‌کاری» در هفته‌های آینده سالن‌های سینمای بیشتری در اختیارش قرار خواهد گرفت و شانس حضور در 10 فیلم اول را نیز بدست خواهد آورد.

«حیوانات وحشی» فیلم محبوب منتقدان و اولین ساخته پل دانو که آی‌اف‌سی فیلمز پخش آن را بر عهده دارد با حضور جیک جیلنهال و کری مولیگان نیز در 4 سالن سینما، متوسط فروش 26403 دلار داشت.

فیلم «هرگز می‌تونی منو ببخشی؟» با بازی ملیسا مک کارتی که به امتیاز درخشان 99 درصد خود در سایت راتن تومیتوز می‌بالد در 5 سالن نمایش فیلم متوسط فروش 30 هزار دلار داشته است.

فیلم «پسر زیبا» محصول استودیوی آمازون نیز در دومین آخر هفته نمایشش تعداد سالن‌های سینمای نمایش دهنده اش به 48 سینما افزایش یافت و توانست متوسط فروشش در هر سالن سینما را به 9147 دلار برساند.

«هالووین» در صدر باکس آفیس آخر هفته آمریکا