به گزارش پارس نیوز، 

با پایان محرم و صفر، کنسرتهای موسیقی دوباره به اجرا درمی‌آیند و رفته‌رفته با فرا‌رسیدن روزهای سرد زمستان اجرای کنسرت ها رونق بیشتری می‌گیرد. 

با آغاز ماه محرم برگزاری کنسرتهای موسیقی تعطیل شدند، این ایام فرصت مناسبی بود تا موسیقی‌دانان هم استراحت کنند، هم برای بعد ماه صفر برنامه‌ریزی کنند. البته در این مدت چند کنسرت مناسبتی اجرا شد که از این دست می‌توان به کنسرت "حامد زمانی" که 13 آبان در برج میلاد اجرا شد و همچنین موسیقی عاشورایی "کاروان عشق" که به رهبری "سعید اردیانی" 13 و 14 آبان در تالار وحدت اجرا شد، اشاره کرد اما حالا با نزدیک شدن به پایان ماه صفر  هنرمندان عرصه موسیقی پس از دو ماه دوری، خود را برای دیدار با هوادارانشان آماده می‌کنند.

سبک پاپ
در سبک موسیقی پاپ زانیار خسروی و محسن یگانه زودتر دست به کار شدند، خسروی 11 آذر و یگانه 12-13 آذر در سالن میلاد نمایشگاه کنسرت خود را برگزار می‌کنند. 

علیرضا طلیسچی خواننده موسیقی پاپ که ابتدای سال جاری نخستین آلبوم خود را با نام "دقیقه هام" منتشر کرد، برای اولین بار کنسرت خود را 14 آذر در سالن میلاد نمایشگاه برگزار می‌کند. گروه آرین کشیشی 16 آذر در تالار رودکی کنسرت خود را به اجرا درمی‌آورند. 

محمد علیزاده هم 19-20-21 آذر در سالن میلاد نمایشگاه روی سن می‌رود و امید جهان که امسال "آلبوم 100" درصد را منتشر کرد، 23 آذر کنسرت خود را در سالن میلاد نمایشگاه به اجرا در‌می‌آورد. 

کنسرت آذری-فارسی رضا مهاجر هم 24 آذر در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. 

سیامک عباسی که امسال تیتراژ برنامه "خوشاشیراز" را خوانده بود، 25 آذر در سالن میلاد نمایشگاه و کاوه دولت‌نیا هم در همان روز در تالار ایوان شمس کنسرت خود را برگزار می‌کند. 

همچنین رستاک حلاج 29 آذر در سالن میلاد نمایشگاه و حمید حامی 29-30 آذر در تالار وحدت روی سن می‌رود. 

حمید عسگری که فروردین امسال آلبوم جدید خود را با نام "دیوونه‌وار" منتشر کرده بود، 30 آذر و بابک جهانبخش هم که ابتدای امسال آلبوم "حالم خوبه" را منتشر کرده بود، 2 دی در سالن میلاد نمایشگاه کنسرت‌های خود را به اجرا درمی‌آورند. 

کنسرت فریدون آسرایی داور برنامه "شب‌کوک" هم 9 دی در سالن میلاد نمایشگاه برگزار می‌شود. علی عبدالمالکی نیز 4 بهمن در سالن میلاد نمایشگاه روی سن می‌رود.

بنیامین بهادری که اولین تجربه سینمایی‌اش یعنی فیلم ایرانی-هندی "سلام بمبئی" در آستانه اکران است، کنسرت "پری‌زاد" خود را با تِم هندی روی صحنه می‌برد. 

سبک سنتی و کلاسیک
در سبکهای سنتی، کلاسیک، نواحی و تلفیقی برنامه‌هایی برای اجرای کنسرت اعلام شده است. از همه زودتر کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی 11 آذر در تالار وحدت برگزار می‌شود. 

کنسرت کوارتت زهى رسپینا 13-14 آذر به سرپرستی آرش اسدنژاد در تالار رودکی برگزار می‌شود. 

گروه "نوای هنگام" به یاد رحمان مرادی 15 آذر در تالار رودکی روی سن می‌روند و کیهان کلهر که کنسرتش در خرداد امسال با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شده بود، 13 تا 16 آذر به همراه اردال ارزنجان کنسرت خود را برگزار می کند. 

کنسرت "برگ و بد" به یاد استاد حسن کسایی و با آواز امیر اثنی‌عشری 16 آذر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. 19 آذر گروه تنبورنوازان "وه‌هار و حافظ" گزیده‌ای از آثار "سید خلیل عالی نژاد" را در تالار اندیشه حوزه هنری و گروه کهن‌ساز در تالار ایوان شمس روی سن می‌روند. 

دلنوازان آذربایجان هم 22 آذر در مرکز همایشهای برج میلاد کنسرت خود را اجرا می‌کنند. کنسرت ارکستر و کر " بل کانتو" با عنوان " نبض آواز" به رهبری نیما پناهی‌ها 24 آذر درتالار وحدت برگزار می شود. گروه کاویان به سرپرستی "حمید سلطانیه" 25 آذر در تالار وحدت کنسرت خود را برگزار می‌کند. 

کنسرت آنسامبل نیواک 25-26 آذر در تالار رودکی به اجرا درمی‌آید. دونوازی ویلنسل و پیانو 26-27 آذر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. گروه کالیوه 27 آذر در تالار وحدت کنسرت خود را برگزار می‌کند. فرهنگسرای نیاوران 29 آذر هم محل اجرای کنسرت همنوازان شاخوه‌شین است.

طرفداران گروه "بی حصار" باید شب یلدا یعنی 30 آذر در سالن رودکی منتظر اجرای کنسرت این گروه باشند. همچنین در این شب کنسرت "به همین سادگی 2" در تالار رودکی برگزار می‌شود. کنسرت گیلکی هم آوایان تاسیان  1 دی در تالار وحدت به اجرا در‌می‌آید. گروه "لیان" که آخرین اجرای آنها به دلیل حضور "جناب خان" بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود، 4-5 دی به سرپرستی محسن شریفیان موسیقی بوشهری خود را در تالار وحدت اجرا می‌کنند. 

گروه "کاکوبند" که در تلاش است تا پایان سال جاری تازه ترین آلبوم موسیقایی خود را وارد بازار کند، 6 دی در سالن میلاد نمایشگاه کنسرت خود را برگزار می‌کند. 

10 دی ماه کنسرت ارکستر سمفونیک رسانه هنر در تالار اندیشه به اجرا درمی‌آید و گروه پازل باند هم در همین روز در سالن میلاد نمایشگاه کنسرت خود را برگزار می‌کنند. مرکز همایشهای برج میلاد 15 دی ماه میزبان طرفداران گروه تال است.

هنرمندان عرصه موسیقی برنامه‌هایی برای اجرای کنسرت در شهرستانها هم اعلام کرده‌اند. کنسرت گروه هم آوا 19 آذر در سالن وارش مجتمع خاتم‌الأنبیا رشت و کنسرت سالار‌عقیلی در تالار مجلل‌6 رشت برگزار می‌شود. 

در شهرستان خرم‌آباد همایون شجریان 24-25 آذر "هوای گریه" را اجرا می‌کند. 

گروه سون نیز 25 آذر در سالن همایشها و نمایشگاههای بین‌المللی منطقه آزاد انزلی روی سن می‌روند. 25-26 آذر سالن انتظار کرمانشاه میزبان هواداران گروه "تَرنگ" است. 

شهرام و حافظ ناظری پس از کنسرتهای موفق و پر سروصدای تهران این‌بار در مجموعه‌ی یادگار امام رشت روی سن می‌روند.