به گزارش پارس نیوز، 

مهدی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مجموعه کوشک یا شکارگاه روستای سرهنگ‌آباد زواره برای پذیرایی از شاهزادگان قاجار در دوران ناصرالدین‌شاه ساخته و سال 1355 هجری شمسی به شماره 1278 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی افزود: مرمت اضطراری کاخ سرهنگ آباد که چندی پیش دچار حریق شده بود، در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار گرفته و عملیات مرمت با جدیت در حال پیگیری است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی اردستان گفت: بعد از آتش‌سوزی این بنا برای مرمت این اثر ارزشمند یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است. تاکنون بخشی از این اثر مرمت و رفع خطر شده است، همچنین تالار اصلی و زیرزمین این بنای تاریخی از بخش‌های مرمتی مراحل قبل این اثر تاریخی است.

مشهدی خاطرنشان کرد: ایزوگام و آهن‌کشی سقف آن انجام شده و تیرهای چوبی آن نیز خریداری و نصب شده است. البته یک میلیارد و هشت صد میلیون ریال اعتبار اضافه برای این طرح از اعتبارات سال 97 اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در زمان آتش‌سوزی حدود 60 درصد مجموعه در آتش سوخته است تأکید کرد: کلیه مصالح کار شده مانند آهن و ایزوگام در مرمت کاخ سرهنگ آباد با تأیید شورای فنی استان انجام شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی اردستان ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی که در گذشته وجود داشت نبود برق بود که با رایزنی‌هایی که انجام شده برق کشی مسیر کاخ سرهنگ آباد انجام شده است و عملیات نصب دوربین مداربسته به زودی انجام خواهد شد.

مشهدی با اشاره به پرونده متخلفان آتش‌سوزی کاخ سرهنگ آباد گفت: دستگاه قضایی در زواره در حال بررسی این مسئله است و تاکنون به سرنخ‌های خوبی در این مورد رسیده‌اند. نظر قطعی در این مورد با دستگاه قضایی است.

وی در خصوص مالکیت کاخ سرهنگ آباد گفت: این بنا مالک خصوصی دارد با صحبت‌هایی که در تهران با مالکان شده است به آن‌ها اعلام شده یا حفظ و حراست کاخ را بپذیرند و یا آن را به سازمان میراث فرهنگی بفروشند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی اردستان در خصوص امنیت کاخ سرهنگ آباد نیز گفت: به دلیل کمبود اعتبار نمی‌توانیم نگهبان دائم در مکان مستقر کنیم ولی با هماهنگی که با نیروهای حفاظت و نیروهای اداره محیط زیست داشتیم قرار شده روزانه گشت زنی در اطراف کاخ داشته باشند.