به گزارش پارس نیوز، 

یونس رنجکش در جریان بازدید از پایانه مرزی آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این تعداد زائر خارجی در قالب حدود 200 کاروان شامل 6 هزار زائر مرد و 4 هزار زائر زن می باشند.

وی ادامه داد: این زائرین از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و داغستان می باشند که برای شرکت در مراسم پیاده روی جهانی اربعین حسینی در کربلا وارد کشورمان شده اند.

وی با اشاره به فضای معنوی ایجاد شده در شهرستان، افزود: پیش بینی می شود شمار زائرین تا پایان هفته به بیش از ۱۲هزار نفر برسد که این تعداد در سال گذشته ۹ هزار نفر بود.

رییس ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا افزود : برای انجام تشریفات گمرکی ورود زائرین در مرز آستارا و همچنین استقبال از آنان برنامه های مختلفی اجرا شده که شامل پذیرایی و اسکان موقت در موکب های ایجاد شده در پایانه مسافری و امامزاده است.

یونس رنجکش با اشاره به اینکه این اقدامات با مشارکت و همراهی مردم و برنامه ریزی های ستاد اربعین شهرستان انجام شده است، توضیح داد: طرح پیاده روی جهانی اربعین از ابعاد مختلف حائز اهمیت است که باید به آن توجه و اثرات آن به خوبی برای مردم تبیین شود و به واسطه برنامه ریزی های خوبی که این سال ها انجام شده ما شاهد استقبال از این طرح بین عاشقان امام حسین(ع) در سراسر جهان هستیم و کشورمان هم در متن این حادثه بزرگ قرار دارد.