به گزارش پارس نیوز، 

علی یزدان پناه روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار داشت: 125 هزار دانش آموز در بیش از 40 مدرسه در این شهرستان تحصیل می کنند که از کمبود معلم رنج می برند.
وی با بیان اینکه هفت هزار و 300 معلم در مدارس مناطق یک و 2 آموزش و پرورش شهر ری، فشافویه و کهریزک تدریس می کنند، یادآور شد: ناچاریم تا کمبودها را با معلم های موجود جبران کنیم، اما این موضوع هم مشکلات عدیده ای را به همراه دارد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری گفت: نیازمند ارائه امکانات و تحصیلات در حوزه آموزشی هستیم که کمبود 25 درصدی معلم در این شهرستان جبران شود.
وی با بیان اینکه کلاس های پیش دبستانی غیر مجاز برای نظام آموزشی مشکل ساز شده است، عنوان کرد: این کلاس ها با آموزش بدون ضوابط الفبا موجب بروز اختلالاتی در حوزه یادگیری دانش آموزان کلاس اولی شده اند.
یزدان پناه گفت: آموزش غلط سبب شده تا کودک الفبا را به درستی یاد نگیرد و زمانی که وارد مدرسه می شوند در مقابل یادگیری و آموزش مقاومت می کنند.
وی با بیان اینکه آموزش و یادگیری زندگی اجتماعی در نظام آموزشی شکل می گیرد، افزود: افزایش محرک های محیطی سبب ازدیاد پاسخ های فرد شده و به هر میزان پاسخ ها افزایش یابد ذهن و زبان نیر توسعه یافته می شود.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری تصریح کرد: این نهاد آموزشی در زمینه آموزش و پرورش 40 درصد و محیط و فضای پیرامون 60 درصد نقش دارد و نیاز است تا والدین نیز در این زمینه همکاری کنند.
شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.
1970/6003