به گزارش پارس نیوز، 

در برنامه «چهل منزل» که به مناسبت راه‌پیمایی اربعین در شبکه پنج سیما تولید و پخش می‌شود، پرچم‌های حرم امام حسین و حرم امام رضا معاوضه خواهند شد.

وحید ایمانی، مجری «چهل منزل» در همین ارتباط گفت: «به منظور معاوضه پرچم‌های حرمین شریفین، چند روز پیش پرچم گنبد امام رضا (ع) را از تولیت آستان قدس رضوی تحویل گرفتیم و در مسیر پیاده‌روی اربعین همراه با راهپیمایان به مقصد نهایی یعنی حرم سیدالشهداء می‌رسانیم.»

وی اضافه کرد: «پس از آن پرچم حرم امام حسین (ع) را از تولیت آستان مقدس دریافت و در روز شهادت امام رضا (ع) تحویل تولیت آستان قدس رضوی خواهیم داد.»

پخش مراسم از شبکه‌های مختلف به صورت زنده و تولیدی از دیگر موضوعاتی بود که ایمانی به آن اشاره کرد و گفت: «در مسیر راه نیز با یک کامیون استیج شو برای زائران پیاده اربعین برنامه برگزار می‌کنیم. در برنامه خود از گروه‌های تواشیح، سرود، شعرای آیینی استفاده خواهیم کرد که در یک اتوبوس همراه ما هستند و در طول این مسیر برنامه را برگزار می‌کنند و این ماحصل تمام تلاشی است که نام آن را «چهل منزل» گذاشتیم.»

وی در خصوص برنامه‌های بعد از اربعین گفت: «بعد از اربعین نیز به دلیل این که حامل پرچم گنبد سیدالشهدا(ع) هستیم، وارد ایران و شهرهای مختلف می‌شویم و برنامه خود را تا ۲۸ صفر داخل حرم امام رضا (ع) تقدیم مردم می‌کنیم.»

ایمانی در نحوه پوشش شبکه‌های مختلف توضیح داد: «برنامه «چهل منزل» در شبکه‌های پنج و قرآن به صورت زنده روی آنتن می‌رود. این برنامه هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا 17:10 و ۵ روز مانده به اربعین از ساعت ۲۱ تا ۲۱:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود. همچنین بعد از اربعین چند روز به ساعت قبلی باز می‌گردد و ۵ روز پایانی ماه صفر مجددا به ساعت ۲۱ تا ۲۱:۴۰ منتقل می‌شود.»

وی افزود: «همچنین این برنامه در شبکه قرآن نیز هر روز از ساعت 8:45 پخش می‌شود. بناست تا برای شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، آی فیلم، نمایش و آموزش نیز روزانه ۲۵ دقیقه برنامه تولید کنیم و در اختیار دیگر شبکه‌ها قرار دهیم.»

برنامه «چهل منزل» با موضوع اربعین و با اجرای وحید ایمانی و تهیه‌کنندگی محسن تهرانی از یک‌شنبه 29 مهر ساعت 16:30 روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

انتهای پیام/