به گزارش پارس نیوز، 

 عبدالساده نیسی ظهر امروز در جلسه معاونان پژوهشی دانشگاه‌های منطقه چهار کشور که با هدف بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها برای تعاملات بین‌المللی و صادرات محصولات دانش‌بنیان در زمینه پژوهش و فناوری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه‌ها و وزارت علوم با نوسانات ارز دچار مشکل شده‌اند و در همین زمینه وزیر علوم پیگیری‌های لازم را انجام داده است و از سال آینده نیز موضوع گرنت‌های آزمایشگاهی در وزارت علوم ردیف اختصاصی می‌یابد چرا که افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها امری مهم تلقی می‌شود و در راستای جبران کاستی‌ها، حداقل تخصیص بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها به 100 درصد می‌رسد.

وی تاکید کرد: رشد علمی و پژوهشی دانشگاه‌های کشور و همچنین افزایش تعاملات نیازمند ایجاد فرصت‌های مطالعاتی اساتید در خارج از کشور است که باید دانشگاه‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود به این موضوع توجه کنند.

مدیرکل حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: همچنین تامین ارز برای ایجاد این فرصت‌های شغلی در خارح از کشور یک مشکل برای اساتید و دانشجویان است که رفع این معضل ملی ‌نیازمند اصلاحاتی در بودجه سال آینده کشور است و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیازمند تعامل است.

وی بیان کرد: 24 تا 30 آذر ماه در تهران و سایر استان‌ها با عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده که نخستین برنامه در این ایام نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس است و همچنین 3 تا 6 دی ماه نیز نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در تهران برگزار می‌شود.

نیسی تاکید کرد: این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی برگزار می‌شود تا بتوانیم بخشی از ابداعات و دستاوردها را در در هفته پژوهش تجاری‌سازی کنیم.

وی عنوان کرد: پژوهش و رسانه‌ها، پژوهش و فناوری در دانشگاه، فناوری و صنعت، تجلیل از فناوران و پژوهشگران، پژوهش، پژوهش و فناوری و مسئولیت‌های اجتماعی، پژوهش و علوم انسانی و پژوهش و تعاملات بین‌المللی از جمله عناوینی است که برنامه‌های هفته پژوهش نام‌گذاری شده است.