به گزارش پارس نیوز، 

مسلم رضایی کارگردان نمایش «روایتی از ۲۳ بار مردن» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: این نمایش از ۱۱ مهرماه اجرای عمومی خود را در خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر آغاز کرده است. «روایتی از ۲۳ بار مردن» کاری از گروه نمایشی «هی جار» است که اثری درباره جنگ به حساب می آید اما اتفاقات آن در فضای پساجنگ رخ می‌دهد و تلاش دارد به این مساله بپردازد که شهیدان زنده هستند و در کنار ما حضور دارند.

وی ادامه داد: در این نمایش خانواده‌ای به تصویر کشیده می‌شوند که ظاهر پدر خانواده ۳۰ سال است که شهید شده است اما همچنان در ذهن همسرش پری زنده است و پری همچنان با او مشورت می‌کند و ظاهر را در کنار خودش می‌بیند.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: در این نمایش به مساله عشق و وفاداری که در بین زوج های دهه ۴۰ و ۵۰ وجود داشت، می‌پردازد و اینکه آنها با تمام مشکلات و اختلافاتی که داشتند، می توانستند با هم زندگی کنند و از ته دل کنار هم بمانند مساله‌ای که در دنیای امروز از بین رفته و زوج ها با کوچکترین اختلافی از هم جدا می‌شوند. تلاش من این بوده که در بستر زندگی یک خانواده شهید این مساله را به تصویر بکشم.

رضایی درباره فضاسازی نمایش توضیح داد: فضای نمایش سوررئال است و در آن اتفاقات رئالیسم جادویی نیز رقم می خورد. دکور نمایش به شکل دریچه دریچه‌هایی در دیوار شکل گرفته و پنجره ای در دیوار تعبیه شده است که رو به سیاهی باز می شود و هوایی از آن وارد فضای منزل نمی شود. این دریچه به مثابه ذهن زن داستان است؛ ذهنی که پشتش بسته است و چیزی از آن نمی‌فهمیم.

نمایش «۲۳ بار مردن» به نویسندگی احسان رحیمی و کارگردانی مسلم رضایی تا ۳۰ مهرماه ساعت ۱۸ در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه است و بازیگران آن متین حسنی‌پور، فرهاد تفرشی، محمدرضا محمدپور و مسلم رضایی هستند. 

گروه نمایشی «هی جار» نمایش «روایتی از ۲۳ بار مردن» را از ۱۱ مهرماه در خانه نمایش اداره روی صحنه برده است. تیزر این اثر نمایشی نیز به تازگی منتشر شده است.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: ظاهر سعی در روایت مردن های پی در پی خود می کند. پری همچنان در حال مخفی کردن اولین مردن همسر خود ظاهر است. مهدی خسته شده است از پنهان شدن پدر در ذهن مادر تا اینکه...

«روایتی از ۲۳ بار مردن» تا ۳۰ مهرماه ساعت ۱۸ در خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر روی صحنه است.