به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از   اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفتادمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت از برپایی بیش از 20 نشست کاری با ناشران خارجی برای خرید و فروش حق نشر(کپی‌رایت) کتاب‌ خبر داد.

سعیده ارگانی با اعلام این خبر گفت: تا روز دوم ۲۱ جلسه‌ کاری با نمایندگانی از کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس، کره جنوبی، بنگلادش، ایتالیا، مالزی، کانادا و... برگزار و درباره‌ی خرید و فروش کپی‌رایت مذاکراتی انجام شد.

کارشناس مسئول حوزه کتاب امور بین‌الملل کانون همچنین اضافه کرد: برخی از این دیدارها نیز مربوط به تامین کتاب‌‌های مورد نیاز کتاب‌خانه‌‌ مرجع کانون بود.

ارگانی با اشاره به نشست اعلام نامزدهای دریافت جایزه آستریدلیندگرن یادآور شد: از ایران ۷ نامزد معرفی شده‌اند که در میان‌ آن‌ها هوشنگ مرادی کرمانی و کتاب‌خانه‌های سیار نامزدهای کانون برای دریافت این جایزه هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: امسال برای اولین بار در حاشیه‌ی نمایشگاه کتاب فرانکفورت نمایشگاهی اختصاصی برای ناشران کودک در نظر گرفته شده است که به پیشنهاد خانم بیرجیت فریک از مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت، دو کتاب کانون با عنوان «پسرک پرنده قطار» و «ماه بود و روباه» که پیش از این به زبان انگلیسی منتشر شده، در این بخش به نمایش در آمده است.

گفتنی است؛ هفتادمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت طی روزهای ۱۸ تا ۲۲ مهر ۱۳۹۷ (۱۰تا ۱۴ اکتبر ۲۰۱۸) در کشور آلمان برپا شده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این دوره کتاب‌های صوتی و تصویری، کتاب‌های انگلیسی، مجموعه‌ نیاکان ما و برگزیده‌ ‌آثاری که تاکنون حق نشر آن‌ها را از ناشران خارجی خریداری کرده را به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام/