به گزارش پارس نیوز، 

احمد جلیلی جهرمی، گفت: سه ماه پیش این فیلم برای لیست اولیه انتخاب شد و با حضور در مرحله پایانی جشنواره به جمع 10 فیلم نهایی در فستیوال فیلم‌های مستند جهان در آلمان راه یافت.

وی افزود: داستان فیلم درباره زنانی است که در زندان و زیر حکم‌های سنگین نظیر اعدام هستند، اما در زندان بازپروری شده و با دنیای تئاتر آشنا می‌شوند و هنر، مسیر زندگی آنها را تغییر می‌دهد.

وی اضافه کرد: این فیلم قبلاً با نام «چند ملاقات با یک زن» نام داشت، اما برای وضوح موضوع در جشنواره بین‌المللی لایپزیک با نام «محکوم به اعدام» شرکت کرد.

جلیلی اظهار داشت: فیلم «زنانی با گوشواره‌های باروتی» نیز در بخش جنبی این جشنواره به نمایش درخواهد‌آمد.

این فیلمساز جهرمی درباره عوامل ساخت این مستند اظهار داشت: این فیلم با حضور سجاد آروند و علی بقایی تصویربرداران، ساسان کاوه، صدابردار، انسیه ملکی صداگذار، عباس سرافراز، آهنگساز انجام شد و کارگردانی آن نیز بر عهدهٔ این جانب بوده است.

به گفته جلیلی، وی و دیدار شمالی تهیه کنندگی این فیلم را برعهده داشتند و مراحل پیش تولید این فیلم در شیراز و مراحل پس از تولید آن در تهران انجام شده است.

وی اظهار داشت: جشنواره فیلم‌های مستند لایپزیک از 29 اکتبر تا 4 نوامبر برابر با 7 تا 13 آبان ماه ویژه فیلم‌های مستند و انیمیشن برگزار می‌شود.

مستند «محکوم به اعدام» پیش از این منتخب جشن مستقل سینمای مستند ایران و یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» شده بود.

در این دوره از فستیوال لایپزیک، آخرین اثر مستند ورنر هرتسوگ (برنده جوایز متعدد از جمله نخل طلای بهترین کارگردانی از فستیوال کن) به نام «ملاقات با گورباچف» فیلم افتتاحیه این جشنواره است.

احمد جلیلی جهرمی فیلمساز جهرمی، کارشناس ارشد مهندسی مخابرات هوانوردی است و به تازگی به عنوان رئیس فرودگاه جهرم منصوب شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیک، بزرگ‌ترین جشنواره آلمان و یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های جهانی مستندهای هنری و فیلم‌های انیمیشن است. این جشنواره، در سال 1955 توسط «کلوپ فیلمسازان جمهوری دموکراتیک آلمان» به عنوان اولین فستیوال مستقل این کشور تأسیس شد و در طی جنگ سرد، این فستیوال مکانی ویژه برای مواجهه و بده‌بستان‌های میان فیلمسازان شرق و غرب بود. از زمان سقوط دیوار برلین، این فستیوال به یکی از دینامیک‌ترین فستیوال‌های مستند و آثار انیمیشن تبدیل شد و از سال 2004، بخش صنعتی نیز به آن اضافه شده است.

این جشنواره به فیلم‌هایی که به ترویج صلح و اصالت بشری می‌پردازند، اختصاص دارد و آزادی بیان و افکار را با تمرکز بر تصاویر ارائه‌شده، می‌ستاید. سینمای با کیفیت هنری بالا، داستان‌های بسیار خوب روایت شده، نگاه انتقادی و فرم مشاهده‌گر زیرکانه، شکل و فضای جشنواره را می‌آفرینند.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام /