به گزارش پارس نیوز، 

مهرداد فرید تهیه کننده و کارگردان سینما درباره علت بوجود آمدن مشکلات عدیده در سینما که پولشویی نمونه مهمی از آن است، گفت: رسیدن به پست و مقام نمی‌تواند علت این اتفاقات منفی باشد البته پست خاصی جز ریاست سازمان سینمایی وجود ندارد که افراد بخواهند برای آن بجنگند که این موضوع هم نمی‌تواند برای همه جذابیت داشته باشد.

وی افزود: ریاست سازمان سینمایی  یک پست کارمندی است و منافع خاصی به جز حقوق ماهیانه، شاید وام و یک سری امکانات متعارف، چیز دیگری برای آن ندارد مگر زد و بند‌های زیر میزی و ویژه خواری که از مدیران فعلی بعید است البته مدیران بعدی را  خدا میداند.

این تهیه کننده گفت: بهتر است برای دعوا‌های فعلی بجای واژه پست و مقام از منافع شخصی استفاده کنیم که بیشتر پول و ثروت دلیل آن است، وقتی اختلاف بر سر منافع شخصی پیش می‌آید دیگر مشکلات هم از همانجا پدیدار خواهدشد که نتیجه آن لنگ زدن کار‌ها و اختلال در پیش بردن اهداف مثبت است.

وی تصریح کرد: علت پولشویی که سینمای ایران به شدت درگیر آن شده وجود پول‌های سرگردانی است که متاسفانه برای موجه نشان دادن به سمت فضای فرهنگی سوق داده می شود تا کمتر مورد مواخذه قضایی قرار بگیرد.

فرید گفت: به عنوان نمونه فیلمی که باید با دو میلیارد ساخته شود با ورود پول سرگردان با ده میلیارد به پایان می‌رسد در حالی که در چرخه نرمال اقتصادی سینمای ایران این رقم توجیهی ندارد. در این زمان بازیگر و برخی عوامل متوجه این مبالغ هنگفت می‌شوند و دستمزدهایشان را بالا می برند که این موضوع  تولید فیلم‌های دیگری که از این پول‌ها محروم هستند را با مشکل مواجه می‌کند بنابراین سازوکار چرخه اقتصادی سینما به هم می‌ریزد و فیلمی که پول زیادی صرف آن شده در این بازار کوچک و بیمار سینما بازگشت هزینه ندارد چه برسد به اینکه سودآوری داشته باشد.