به گزارش پارس نیوز، 

آن مرحوم پژهشگر، لغت شناس، شاعر و نویسنده قزوینی بود که در گردآوری لغت نامه دهخدا نقش ایفا کرد؛ وی علاوه بر آثار ارزشمند به یادگار گذاسته خود، پس از دریافت دکترای خود در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران جهت تدریس این رشته به دانشگاه‌های خارج و داخل کشور نیز پرداخت.

وی تنها شاگرد بازمانده علامه لی اکبر دهخدا بود که بر اساس سفارش دهخدا، با همراهی دکتر معین و سیدجعفر شهیدی به بررسی و تالیف لغت‌نامه پرداختند.

وی در سال 1298 هجری شمسی در قزوین چشم به جهان گشوده و پس از 99 سال زندگی و عمر با عزت در 16 مهر ماه امسال به علت بیماری ناشی از کهولت سن در زادگاه خود دیار فانی را وداع گفت.

پیکر مرحوم دبیر سیاقی از مدرسه امید که محل تحصیل دوره نوجوانی ایشان بود به امام‌زاده حسین(ع) قزوین تشییع و در مقبره خانوادگی در بهشت فاطمی قزوین خاکسپاری شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، استاندار، نمایندگان قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، و بنیاد شهید و امور ایثارگران، اهل فرهنگ و ادب و همچنین روحانیان استان از حاضران در مراسم تشییع پیکر استاد دبیرسیاقی بودند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز نماز بر پیکر مرحوم استاد دبیر سیاقی را اقامه کرد.


انتهای پیام/