به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از  اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ به مناسبت هفته‌ی ملی کودک مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون غرفه‌ی معرفی‌ها را با تصاویری از اعضای موفق دیروز، امروز و فردای کانون برپا کرده است تا کودکان‌ونوجوانان را به دنبال‌کردن رویاهای‌ خود تشویق کند.

مهرانگیز اخوی مربی مسئول مرکز 25 کانون پرورش فکری استان تهران درباره‌ی این غرفه گفت: ما در غرفه‌ی معرفی‌ها به شناساندن چهره‌های نام‌آشنایی می‌پردازیم که زمانی عضو کانون بوده‌اند. برای مثال به ایرج طهماسب، حمید جبلی، پرویز پرستویی یا اکبر عبدی در حیطه‌ی هنر و یا علی ربیعی، وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی در عالم سیاست به عنوان تعدادی از چهره‌های دیروز کانونی اشاره می شود.

جوان‌ترهایی چون امیرحسین صدیق، عرفان نظرآهاری، نفیسه‌ روشن، سارا بهرامی و جواد عزتی از اشخاصی هستند که در قالب چهره‌های امروز به مخاطبان معرفی می‌شوند. مسئول این غرفه درعین‌حال بیان می‌کند که مخاطبان هم‌چنین با اعضای فعال و موفق حال‌حاضر کتاب‌خانه‌های کانون در قالب چهره‌های فردا آشنا می‌شوند.

او در این رابطه می‌افزاید: بین تصویر این اعضا آینه‌ای قرار داده‌ایم که مخاطبان در حین تماشای آن‌ها چهره‌ی خودشان را نیز می‌بینند و از این طریق به آن‌ها یادآوری شود که خودشان نیز می‌توانند جزو چهره‌های موفق فردا باشند.

اخوی خاطرنشان کرد: در قالب فرم‌هایی که تهیه شده بچه‌ها می‌توانند تصورشان از بیست سال آینده خود را بنویسند و نقاشی کنند. هم‌چنین مسابقه‌ی پازل چهره‌های مطرح کانونی نیز در این غرفه برگزار می‌شود.

مسئول غرفه‌ی معرفی‌ها با بیان این‌که معرفی شخصیت یکی از فعالیت‌های اصلی کتاب‌خانه‌های کانون است می‌افزاید: هدف از تمام این کارها این است که بچه‌ها به رویاهای خود برای آینده فکر کنند و ببینند آیا به دنبال کردن الگوهای موجود علاقه‌مندند یا می‌خواهند دنیای دیگری برای خودشان بسازند.

ویژه برنامه‌های روز جهانی کودک در کانون برگزار می‌شود

ویژه‌برنامه‌های روز جهانی کودک ساعت 9:30 تا 11 روز دوشنبه 16 مهر با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش، رئیس یونیسف در ایران، سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و بیش از 70 نفر از کودکان آن‌ها در کنار دیگر کودکان‌ونوجوانان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد.

این ویژه‌برنامه‌ها شامل رونمایی از تمبری با پوستر روز جهانی کودک، اجرای سرود از سوی گروه‌های مختلف از جمله آتش‌نشانی، رقص عروسک‌ها، نقالی و شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی و تئاتر است.

علاوه بر ویژه‌برنامه‌های روز جهانی کودک؛ در سومین روز از هفته‌ی ملی کودک نمایش تعدادی از انیمیشن‌های جدید کانون در مرکز آفرینش‌ها، اکران فیلم‌های «سیمین» و «تپلی» در سینما تئاتر کانون و اجرای نمایش کلوچه‌های خدا در مرکز تئاتر کانون نیز صورت خواهد گرفت.

همچنین در برنامه‌ عصرانه با سینمای کانون که در مرکز آفرینش‌ها برگزار می‌شود فیلم‌های خاطره‌انگیزی چون «خمره» و «بدبده» و هم‌چنین انیمیشن «زال و سیمرغ» اکران خواهد شد.

گفتنی است؛ ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان  و همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/