به گزارش پارس نیوز، 

محمد فیلی گفت: اول فکر نمی‌کردم که نقش شمر را به من بدهند؛ زیرا من تا قبل از سریال «مختارنامه» نقش منفی بازی نکرده بودم خصوصاً در چنین سطحی که آن‌قدر سیاه و خشن باشد.

وی با اشاره به اینکه فکر می‌کردم یک نقش مثبت به من می‌دهند، ابراز کرد: وقتی که به من گفتند تو بازیگر نقش شمر در سریال مختارنامه هستی، شوکه شدم. ما از شمر از کودکی بدمان می‌آید و باید من نقش آن آدم را بازی کنم.

فیلی افزود: ابتدا فکر می‌کردم شوخی می‌کنند اما آقای میرباقری حرفی زدند که ماجرا برای من جدی شد. به من گفتند که من برای هر نقشی در سریال «مختارنامه» دو سه گزینه دارم و برای این نقش یک گزینه دارم و آن هم تویی. اگر آن را بازی نکردید، شمر را در سریال نمی‌آورم.

بازیگر سریال «مختارنامه» گفت: ابتدا مخالف بودم شمر را بازی کنم. لحظاتی که دیگر نمی‌توانستم نقش شمر را بازی کنم، احساس می کردم فقط  امام حسین(ع) کمکم می‌کردند و در آن لحظات شرمنده می‌شدم از مخالفتی که ابتدا کردم.

فیلی ادامه داد: یک بار در خلوت خودم با  امام‌حسین(ع) عهد کردم، هر کاری که در این زمینه باشد بدون استثنا قبول می‌‌کنم چون دیگر مطئمن هستم یک نفر هست که حمایتم می‌کند و یک نفر من را به آدمی که نمی‌شناسم، نزدیک می‌کند تا بتوانم آن شخصیت را به خوبی بازی کنم و الان خوشحالم که نقش شمر را بازی کردم.

وی با بیان اینکه عاشقانه می‌خواستم در کار آقای میرباقری حضور داشته باشم، گفت: با این وجود فرزندانم خواستند نقش منفی بازی نکنم و بعد از اولین روز فیلمبرداری، بچه‌هایم وقتی فهمیدند نقش شمر را بازی کردم بیش از یک هفته با من حرف نزدند.

بازیگر نقش شمر در «مختارنامه» توضیح داد: راجع به شمر در تاریخ مطالب زیادی نوشته نشده است و شخصیت اصلی و خصوصیات اخلاقی  شمر را نتوانستم زیاد در مطالب تاریخی پیدا کنم. برای این که نقش شمر را خوب بازی کنم اول به سراغ تعزیه رفتم اما چون تعزیه با فیلم و سریال خیلی متفاوت است نتوانستم آن‌طور که باید متوجه نقش بشوم. یادم است در آن روزها به خانه می‌رفتم و تا صبح تمرین می‌کردم تا آن چیزی که می‌خواهم بشود.

فیلی ادامه داد: اولین روزی که سر صحنه فیلمبرداری رفتم، آقای میرباقری فقط گفت خسته نباشید و رفت؛ اما وقتی دید من در فکر هستم، نیم ساعت من را به دکور کوفه برد و با من صحبت کرد و گفت اگر کارت کوچک‌ترین نقصی داشت، بازی را تکرار می‌کردم.

بازیگر سریال «مختارنامه» با بیان اینکه خیلی خوشحالم که مردم هنوز از دیدن سریال «مختارنامه» لذت می‌برند، گفت: هر آنچه توان آقای میرباقری و بقیه دوستان بود در سریال «مختارنامه» گذاشتند تا بتوانند گوشه‌ای خیلی کوچکی از بزرگ‌ترین واقعه ظالمانه تاریخ را نشان دهیم. امیدوارم که امام حسین(ع) همیشه نگاه لطف نسبت به ما داشته باشند.

انتهای پیام/