به گزارش پارس نیوز، 

جشنواره فیلم لندن (BFI) که یکی از معتبرترین جشنواره‌های انگلستان است از تاریخ ۱۰ تا ۲۱ اکتبر (۱۸ تا ۲۹ مهرماه ) در لندن برگزار می‌شود و مستند «معرف» به نمایندگی از سینمای ایران در بخش «عشق» این رویداد سینمایی حضور خواهد داشت. 

این مستند درباره‌ چند زن است که به اتفاق هم و با روش‌های تجربی دفتر همسریابی کوچکی را در تهران اداره می‌کنند.این مستند پیش‌تر در جشنواره فیلم مستند «هات داکس» کانادا، جشنواره‌ فیلم «افق های نو» لهستان و جشنواره فیلم مستند «سینما حقیقت» ایران نیز به نمایش درآمده است.

عوامل این مستند عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: آزادی مقدم - فیلمبردار: آزادی مقدم - تدوین‌گر: آزاده سلیمیان - میکس صدا: انسیه ملکی - اصلاح رنگ و نور: محسن خیرآبادی - مترجم: الهه قائمی مهدوی - پخش: «مافیلم». مستند «معرف» با حمایت مالی و معنوی اقبال شیرزائی‌ثانی و مریم پوررنجبر تولید شده است.

اما در بخش «عشق» جشنواره فیلم لندن فیلم «تهران شهر عشق» به کارگردانی علی جابرانصاری محصول مشترک ایران، بریتانیا و هند نیز حضور دارد و فیلم «مرز» به کارگردانی علی عباسی از سوئد در بخش «جرات» جشنواره به روی پرده می‌رود. 

فیلم «جوی» ساخته سودابه مرتضایی سینماگر ایرانی محصول کشور اتریش نیز در بخش رقابتی اصلی شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم لندن به روی پرده می‌رود.


انتهای پیام/