به گزارش پارس نیوز، 

این فیلم که داستان نیل آرمسترانگ را نقل می‌کند، نمرات بسیار خوبی از منتقدان دریافت کرده است.

فیلم First Man یا «نخستین انسان»، یکی از جدیدترین آثار اکشن، بیوگرافی، درام و تاریخی کمپانی یونیورسال پیکچرز است که به‌دست دیمین شزل، کارگردان فیلم‌های موزیکال موفق و تحسین شده‌ای چون فیلم Whiplash (ویپلش) و فیلم La La Land (لا لا لند)، کارگردانی شده است.

در فیلم نخستین انسان، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی چون رایان گاسلینگ در نقش نیل آرمسترانگ، کلر فوی در نقش جنت شارون، کوری استول در نقش باز آلدرین، کایل چندلر در نقش دیک اسلایتون، جیسون کلارک در نقش ادوارد هیگینز وایت، شیا ویگهام در نقش گاس گریسوم و چند تن دیگر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم نخستین انسان در تاریخ ۲۹ آگوست سال جاری میلادی (۷ شهریور ۱۳۹۷) در هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۸۳ را (از بین ۲۶ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته) به دست آورده است. لازم به ذکر است که فیلم First Man برای اکران در ایالات متحده در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۰ مهر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.

اگرچه منتقدان تا حد زیادی از این فیلم راضی بودند و آن را تحسین کردند، اما به علت نبودن صحنه‌ پرچم در لحظات پایانی فیلم، حاشیه‌ها و بحث‌هایی حول محور آن به وجود آمده بود. با این حال پسر نیل آرمسترانگ بعد از تماشای این اثر به‌شدت از آن تعریف کرد و به دفاع از فیلم و همچنین کارگردان بااستعداد آن پرداخت. لازم به ذکر است که جشنواره فیلم ونیز با فیلم نخستین انسان افتتاح شد.

مجله معتبر ورایتی درباره این فیلم نوشته است؛

"فیلم نخستین انسان براساس داستان زندگینامه‌ی نیل آرمسترانگ ساخته و تولید شده است. این اثر بیشتر از هر چیزی روی چالش‌ها و مشکلات آرمسترانگ برای تبدیل شدن به اولین انسانی که روی کره ماه آن هم در سال ۱۹۶۹، قدم می‌گذارد، تمرکز دارد. فیلم First Man اتفاقات بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۹ میلادی را حکایت می‌کند و تمرکز آن روی یکی از ماموریت‌های سازمان ناسا در اولین فرود انسان روی کره ماه است. داستان این فیلم براساس کتاب جیمز آر هنسن که در سال ۲۰۰۵ و با نام اولین مرد: زندگی نیل آرمسترانگ (First Man: A Life of Neil A. Armstrong) منتشر شده بود، نوشته شده است. این فیلم داستان از خود گذشتگی‌ها و بهایی که آرمسترانگ پرداخت و همچنین جریاناتی را که او در طی یکی از خطرناک‌ترین ماموریت‌های تاریخ پشت سر گذاشت، به تصویر می‌کشد."

برخی از نمرات داده شده توسط منتقدان نام آشنای سینمای جهان که درباره این فیلم در سایت ها و مجلات معتبر منتشر شده است:

رافائل موتامایور آگویتون/ آی جی ان ۹۳ از ۱۰۰

تورمیس لافلی/ فیلم ژورنال اینترنشنال ۱۰۰ از ۱۰۰

جانی اولک سینسکی/نیویورک پست ۷۵ از ۱۰۰

جیمز موترام/ توتال فیلم ۸۰ از ۱۰۰

گفتنی است این فیلم در جشنواره اسکار2018 شرکت خواهد کرد و با نمراتی که از منتقدین کسب کرده است، شاید بتوان بختی برای این فیلم در جوایز اسکار امسال قائل بود.

انتهای پیام/