به گزارش پارس نیوز، 

دانشجویی و دانشجو بودن یک تعریف ثابت در همه جای دنیا دارد و انتظار می رود فرد ساده پوش باشد و تنها به تحصیل علم و دانش تمرکز کند. در ادامه پیشنهادهایی برای ساده و شیک بودن دانشجویان ارایه شده است.

شلوار جین

شلوار جین را می توان بخش لاینفک تیپ دانشجویان زن و مرد دانست؛ به خصوص رنگ تیره آن. انتخاب تیشرت و شلوار جین می تواند انتخاب مناسبی برای مردها باشد، البته تیشرت آستین بلند در پاییز انتخاب مناسبی است. زن ها هم می توانند شلوار جین را با یک مانتو دکمه دار ساده و کتانی و کوله ست کنند و شیک و ساده به نظر برسند. مانتوهایی با آستین مچ دار هم با تیپ شلوار جین همخوانی خوبی پیدا می کند، پس دور مانتوهای آستین گشاد و کوتاه را خط بکشید.

به جنس لباس توجه کنید

پارچه لباسی که می پوشید هم تا حدودی روی تیپ شما تاثیر می گذارد پس برای دانشگاه مانتوهایی را انتخاب کنید که پارچه اش ترکیبی از نخ و کمی پلاستیک باشد. یادتان باشد مانتوهای خیلی نخی (با الیاف طبیعی) چندان رسمی نیست.

نکاتی برای لباس پوشیدن در دانشگاه

برای دانشگاه مانتوهایی را انتخاب کنید که پارچه اش ترکیبی از نخ و کمی پلاستیک باشد

رنگارنگ نباشید

هیچ‌ اجباری به پوشیدن لباس های مشکی و سرمه ای نیست اما به ندرت می توان مانتو قرمز در فضای دانشگاه ها دید. بهترین رنگ‌ها برای دانشگاه رنگ های چرک تر است چون رنگ های روشن شما را به دردسر می اندازد و هر روز مجبورید دود اتوبوس ها و لکه های صندلی های سلف‌ دانشگاه را بشویید و اتو بکشید و این کار در نهایت باعث می شود بعد از مدتی تاروپود مانتو‌تان از هم باز شود، بنابراین رنگ های چرک تر مناسب تر به نظر می رسند.

البته نکته‌ دیگری که به نظر می رسد تاثیر دانشگاه و رشته تحصیلی دانشجو است. چون از دانشجوی رشته مهندسی انتظار می رود تیپ رسمی تری داشته باشد در عین حال که کسی از پوشیدن مانتوهای رنگی و گلدار دانشجوی رشته هنر تعجب نمی کند.

به مقنعه فکر کنید

زمان خرید مانتو حتما این نکته را مدنظر قرار بدهید که قرار است آن را با مقنعه بپوشید پس به هماهنگی این دو توجه داشته باشید. شاید یک پانچوی نخی چهل تکه با یک شال بلند و باز قشنگ به نظر بیاید اما هم خوانی با مقنعه ندارد! اغلب مانتوها هرقدر هم که خوشگل باشند، با مقنعه ترکیب ناجوری را تشکیل می دهند! مقنعه با مانتوهای خیلی گشاد یا خیلی تنگ مسخره است! بنابراین بروید سراغ مانتویی که روی تنتان راسته بایستد. یقه های دارای تزیینات را هم بی خیال شوید و یقه گرد ساده یا یقه شومیز بگیرید. سعی کنید مانتو تزیینات زیاد مثل دکمه و جیب نداشته باشد که در ترکیب با یک مقنعه ساده بد می‌شود.

نکاتی برای لباس پوشیدن در دانشگاه

مقنعه را با مانتوهایی که روی تنتان راسته بایستد بپوشید

کوله و کتانی دو یار همیشگی

و در انتها هم برای خانم‌ها و هم آقایان کفش کتانی و کوله بهترین انتخاب دانشجویان عزیز است. هم راحت است و هم جادار.

تمیز بودن

لوکس ترین و گران ترین لباس ها هم اگر تمیز و اتو شده نباشند، زیبایی و لوکس بودن خود را از دست می دهند. اگر لکه ای بر لباستان است سریعا پاک کنید. لباس ها را زمانی که لازم است، بشویید و آنها را آویزان یا تا کنید تا چروک نشوند.

کفش

کفش مهمترین آیتم استایل است. اکثر اوقات دیگران اول به کفش های شما دقت می کنند. کفش راحت و مناسب محل دانشگاه انتخاب کنید که در عین زیبایی در طول روز بتوانید آن را بپوشید. زمانی که به خانه برگشتید دقت کنید اگر لکه‌ یا کثیفی بر کفش ها ایجاد شده را پاک کنید.


انتهای پیام/