به گزارش پارس نیوز، 

بشر همچنان به انتظار نشسته است تا روزی خورشید فروزانش از پس پرده غیبت ظهور کرده و جهان تیره و تار را روشن کند. دیری نمی پاید که لحـظـه انـتـظـار بـه سـر رسیده و عـطـر دل انگیز ظهور حضرت ، زندگی بشر را بهاری خواهد کرد. حال لازم است تا یاران واقعی امام زمان عج خود را برای فراهم شدن مقدمات ظهور آماده سازند. وظیفه هر فرد با ایمانی به عنوان منتظر امام زمان(عج) این است که نسبت به امام زمان عج معرفت عمیق داشته و انتظار او برای ظهور امام عصر عج در تمام رفتار و سکناتش هویدا باشد. همچنین منتظر واقعی مهدی موعود‌(عج) بایستی دل خود را از محبت و دلبستگی به غیر خدا خالی کرده و صفات عالی اخلاقی را درون خود نهادینه کند.

در کتاب‌های دینی آمده است که هنگام ظهور آن حضرت، 313 نفر یاران مخصوصش به او می پیوندند و هم چون کوه در برابر حوادث ایستادگی کرده و همراه امام عج خواهند بود. این 313 نفر از اطراف جهان و دورترین نقطه ها جمع شده و به امام قائم علیه السّلام می پیوندند ، چنان که در حدیثی از امام باقر علیه السّلام بیان شده: « یَجمَعُ اللهُ مِن أَقاصِی البِلادِ عَلی عِدَّةِ أَهلِ بَدرٍ ثَلاثَمِأَةَ وَ ثَلاثَ عَشَرَ رَجُلاً ؛ خداوند – برای حضرت قائم علیه السّلام – از دورترین شهرها، به تعداد جنگ آوران جنگ بدر، 313 مرد را جمع می کند».

حجت‌الاسلام پناهیان در رابطه با همین مساله، عزم را مهم‌تر از اقدام دانسته و نیت برای بودن در بین یاران امام زمان‌(عج) را موثر می‌دانند، چراکه خداوند از آنچه که از دل افراد می‌گذرد کاملا باخبر است. شاید عمر افراد برای آن‌که در رکاب امام عصر‌(عج) باشند و پا‌به‌پای ایشان قهرمانانه به جنگ با دشمنان بپردازند، کفاف ندهد اما تلاش برای آنکه افراد خود را جز 313 یار باوفای امام‌(عج) کنند، در محضر خداوند بی‌حساب نمی‌ماند.

 

در ادامه می‌توانید ویدئوی منتشر شده از صحبت‌های حجت‌الاسلام پناهیان را در خصوص اینکه چگونه می‌توان جزو 313 نفر اصحاب امام زمان عج بود، را مشاهده کنید:

 
 
انتهای پیام/