به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که دشمنان برای کمرنگ شدن حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال و ایجاد تفرقه میان مسلمانان عراق و ایران تلاش می‌کنند، عراقی‌ها به دنبال جمع آوری پول برای فراهم کردن و اجاره اتوبوس رایگان جهت جا به جایی زوار ایرانی هستند.

اربعین حسینی سال جاری زمان زیادی نمانده است و طی روزهای اخیر عده زیادی از دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم السلام برای کمرنگ تر شدن حضور عاشقان امام حسین (ع) در مراسم اربعین حقه‌ها و نیرنگ‌های بسیاری را به کار بستند.

تلاش دشمنان بیشتر بر این امر متمرکز شده است که با ایجاد تفرقه میان مسلمانان دو کشور ایران و عراق، فضای حضور زائران در راهپیمایی عظیم اربعین را از رونق بیندازند و با طرح برخی از حواشی از عظمت این حرکت جهانی بکاهند.

خوشبختانه درایت مردم دو کشور عراق و ایران و تعامل سازنده با یکدیگر طی سال‌های اخیر، نقشه‌هایی را که دشمنان اسلام برای تفرقه افکنی بین آن‌ها کشیده بودند، نقش بر آب کرد و ایرانی‌ها بیشتر از اربعین های سال‌های گذشته برای حضور در بزرگترین گردهمایی جهان خود را آماده می‌کنند.

در فیلم زیر جلسه جمعی از عراقی‌ها برای فراهم کردن شرایط کاهش هزینه زوار ایرانی و مطلوب برگزار شدن سفر به کربلای معلی در مراسم اربعین سال جاری را مشاهده می‌کنید و این در حالی است که که تحریم‌های جهانی علیه ایرانی‌ها طی روزها و ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

عراقی‌ها برای کاهش هزینه زوار ایرانی در حال جمع آوری پول برای اجاره اتوبوس های رایگان هستند و معتقدند  همانگونه که مردم ایران در جنگ با داعش در کنار مردم و مسئولان کشور عراق  بودند، آن‌ها نیز در شرایط فعلی که ایرانی‌ها در تحریم کشورهای سلطه طلبی چون آمریکا قرار دارند، با مردم ایران همراه هستند.

 
 
 
 
 

انتهای پیام/