به گزارش پارس نیوز، 

 دانشگاه قفقاز سال 2004 میلادی تاسیس شده و یکی از دانشگاه های بزرگ این کشور است. دانشجویانی از 26 کشور در 10 دانشکده این دانشگاه تحصیل می کنند و رئیس دانشگاه قفقاز، ریاست انجمن بین المللی روسای دانشگاه های دنیا (IAUP ) را به عهده دارد.
مهدی یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در بازدیدی که رئیس دانشگاه قفقاز گرجستان در این هفته از دانشگاه پیام نور فریدونشهر در غرب استان اصفهان داشت بر همکاری و انعقاد تفاهم نامه بین 2 دانشگاه تاکید شد.
وی با بیان اینکه این همکاری ها برای تبادل استاد و دانشجو و ایجاد برخی کرسی ها از جمله زبان شناسی خواهد بود، گفت : استان اصفهان به واسطه برخورداری از ظرفیت های فرهنگی و علمی دارای جذابیت زیادی برای دانشگاه های خارجی از جمله گرجستان است.
یوسفی با اشاره به اینکه تعدادی از مردم شهرستان فریدونشهر گرجی زبان هستند، افزود : همین موضوع باعث شد تا ' کاخا شنگلیا' رئیس دانشگاه قفقاز گرجستان از دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر بازدید کند.
فریدونشهر به عنوان بزرگترین شهر گرجی نشین ایران در 180 کیلومتری غرب اصفهان واقع است.
عضو شورای پژوهشی دانشگاه پیام نور کشور ادامه داد: رئیس دانشگاه قفقاز گرجستان در این بازدید با تاکید بر تعامل بین دانشگاهی از آمادگی برای اعطای سهمیه پذیرش دانشجوی این دانشگاه برای استان اصفهان و فریدونشهر خبر داد.
یوسفی همچنین با اشاره به فعالیت مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور در گرجستان، خاطرنشان کرد : این موضوع نیز به گسترش همکاری های 2 دانشگاه کمک بسیاری می کند.
کاخا شنگلیا رییس دانشگاه قفقاز گرجستان هفته جاری برای فراهم کردن مقدمات برگزاری همایش اتحادیه بین المللی روسای دانشگاه ها ( AIUP ) به ایران و اصفهان سفر کرد.
دانشگاه پیام نور استان اصفهان حدود 44 مرکز و واحد پیام نور با 53 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، 350 عضو هیات علمی و 2 هزار مدرس دانشگاهی دارد.
3011/ 6022