به گزارش پارس نیوز، 

داریوش ملک زاده روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تابستان امسال حدود 750 هزار گردشگر داخلی و خارجی به آستارا سفر کرده بودند و شمار گردشگران داخلی نیز، نسبت به تابستان سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.
وی تفاضل ارزش منات ( پول رایج جمهوری آذربایجان) با ریال و حذف روادید برای اتباع آذری را از دلایل افزایش گردشگران خارجی در آستارا اعلام کرد.
وی بیان کرد: گردشگران در 32 واحد اقامتی شامل هتل، مهمانسرا و مهمانپذیر با 2 هزار و 200 تخت و در 20 مدرسه با 191 کلاس درس و سه کمپ اقامتی اسکان یافته بودند و 200 هزار نفر از موزه اسناد تاریخی، بقعه شیخ محمود خیوی و باغ پرندگان دیدن کردند.
وی ادامه داد: بازار ساحلی، باغ پرندگان، حرم امام زادگان، پارک جنگلی بی بی یانلو، دهکده حیران، تالاب استیل، آبشار لاتون، طرح ساحلی سفیر امید و موزه های اسناد تاریخی و مدرسه حکیم نظامی از نقاط گردشگرپذیر آستارا است و توسعه آنها برای جذب گردشگران بیشتر ضروری است.
پنجم مهر ماه روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124 /6030