به گزارش پارس نیوز، 

نشست خبری برنامه تلویزیونی «بدون توقف» با حضور محمدرضا نجارزاده کارگردان و تهیه کننده، مهدی خانعلیزاده سردبیر برنامه، محمدعلی شفیعی مجری برنامه برگزار شد.

نجارزاده تهیه کننده  پیرامون هدف برنامه گفت: هدف برنامه بررسی شبهات روز جامعه است چراکه شبکه سه شبکه جوان است و بهتر است به حرف های مردم پرداخته شود متاسفانه رسانه های بیگانه به آن می پردازند اما صدا و سیمای ما بدون اینکه نگاهی داشته باشد از آن می گذرد و هیچ وقت به این صراحت در صدا و سیما به آن پرداخته نشده است .

وی افزود: بعد از پخش قسمت اول، از شبکه های مختلف تماس گرفتند که چگونه این برنامه روی آنتن رفت چرا که ما معیار های استاندارد پوششی را رعایت نکرده بودیم در ضمن معیار های چالشی و خط قرمزی برای برنامه نداشتیم.

نجارزاده ادامه داد: با توجه به حمایت های مدیر شبکه سه سانسور نداشتیم البته باید بگویم به دلیل زمان ۶۰ دقیقه ای برنامه، حذف زمان داشتیم اما تلاش کردیم این حذفیات به محتوای اصلی برنامه ضربه نزند.

تهیه کننده برنامه «بدون توقف» در خصوص انتخاب کافه به عنوان محل برنامه بیان کرد: انتخاب کافه به این دلیل بود که در پایتخت بسیاری از موضوعات در همین کافه‌ها مطرح می‌شود و ما نیز این برنامه را از این رو در کافه ساخته‌ایم.

نجارزاده یادآور شد: این تغییر روند در برنامه‌سازی در شبکه سه بسیار مهم بود؛ اگر ساخت این برنامه ها در شبکه سه ادامه پیدا کند قطعا ما هم به ادامه ساخت خود اهتمام می‌ورزیم و سایر همکاران ما هم در این قالب برنامه می‌سازند.

وی در خصوص نحوه انتخاب میهمانان برنامه «بدون توقف» تصریح کرد: باتوجه به موضوعات روز برنامه مهمانان دعوت‌ می شود، البته در انتخاب میهمان ابتدا کار دشوار بود و بسیاری از مهمانان  از اینکه صریح صحبت کنند می‌ترسیدند اما کم کم این فضا ایجاد شد، البته ما از طریق فراخوانی که می‌دهیم میهمان دعوت می‌کنیم.

نجارزاده افزود: ما برای دوره بعد به دنبال شخصیت‌هایی چون حجت الاسلام اژه‌ای برای شبهات قوه قضائیه، محسن رضایی برای شبهات سپاه و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهیم بود، ما شبهات زیادی داریم که در جامعه بزرگ شده است و باید راجع به آنها صحبت کنیم، شبهات علمکرد مسئولان و حاکمیت و همچنین اتفاقاتی که در انقلاب رخ داده است در فصل جدید آغاز خواهد شد.

شفیعی مجری در ابتدای نشست پیرامون برنامه گفت: مراحل پیش تولید و تولید همزمان انجام شده است هدف اصلی پاسخ به شبهات عمومی در قشر جوان است البته به مسائل اقتصادی،ساختار آموزش جامعه،رابطه ایران و آمریکا، وضعیت کلی سیاسی جامعه که بعد از انقلاب در جامعه حاکم بوده هم پرداخته ایم.

وی افزود: با دکتر عبدالملکی پیرامون موضوع فساد اقتصادی به صورت جزئی و تخصصی به طور کامل پرداختیم و درباره ساختارهای فساد و مکانیزم های فساد اقتصادی هم صحبت شد همچنین نظام های جایگزین اقتصادی را هم مطرح کردند.در ضمن برای موضوع عفاف و حجاب با دکتر غلامی به گفتگو نشستیم و درباره حواشی حجاب،حجاب قانونی ،حجاب اقلیت ها،نوع پوشش ورزشکاران هم صحبت شد.

شفیعی با بیان اینکه اکثر برنامه ها در کافه ضبط شده است، گفت: از کارشناسانی دعوت کردیم که پیرامون موضوع مطالعه داشتند و علاقمند و دغدغه مند بودند البته برای حضور در برنامه استقبال بسیاری از طرف مخاطبان برنامه داشتیم و از آنها هم دعوت کردیم.

مجری برنامه گفت:هدف ما مطرح کردن شبهات فکری جوانان است و در ادامه بیشتر به شبهات اجرایی و ساختاری کشورمان باید بپردازیم  مدنظر ما دولت نیست بلکه مسئولان را در همه بخش های حاکمیتی دعوت کنیم تا پاسخگوی عملکرد بخش خود باشند .

در ادامه شفیعی تصریح کرد:موضوع حجاب چون مبتلا به خانم‌ها بود مهمانان خانم داشت و برنامه نیز با موضوع باز ادامه پیدا کرد، البته دوست داریم از کسانی دعوت کنیم که دغدغه درباره موضوعات ما داشته باشند.

خانعلیزاده:هدف ما عینی سازی فضای جامعه بود

خانعلیزاده سردبیر برنامه «بدون توقف» گفت: در ابتدا می خواهم درباره مطلبی که در یک خبرگزاری علیه برنامه منتشر شد صحبت کنم که چرا در کافه برنامه را برگزار می کنید باید گفت ما دقیقا می خواستیم به دلیل حرف هایی که مردم در خیابان ،دانشگاه، تاکسی ، با هم می زنند و بحث و مقایسه می کنند و ما تجربه آن را داریم در فضایی مانند کافه برگزار کنیم.

وی افزود:هدف ما بالای ۹۵ درصد شبیه سازی حتی عینی سازی فضای جامعه بود تا فضای گفتمانی داشته باشیم و حالت کلاس در برنامه حاکم نباشد بلکه بیشتر گفتگو و بحث داشته باشیم و به این موضوعات فکر کردیم که کارشناس و مخاطب جدا از هم نباشند بلکه فضا به گونه ای باشدکه  یک جمعی باهم صحبت  کنند.

خانعلیزاده بیان کرد: تمام هدف ما این بود که تمام حرف هایی که مردم در حوزه های مختلف می زنند را در رسانه انعکاس بدهیم.

انتهای پیام/