به گزارش پارس نیوز، 

گری کورتز تهیه‌کننده فیلم‌های «جنگ ستارگان» (۱۹۷۷) و «امپراطوری ضربه می‌زند» (۱۹۸۰) روز یکشنبه ۲۳ سپتامبر در سن ۷۸ سالگی براثر سرطان در لندن درگذشت.

گری کورتز علاوه‌بر آوردن داستان‌های اسکای‌واکر به پرده سینما، فیلم‌های «دیوارنویسی آمریکایی» و «بلور تاریک» را نیز تهیه کرده است.

کورتز در ابتدا دوستی نزدیکی با جورج لوکاس کارگردان فیلم‌های «دیوارنویسی آمریکایی» و «جنگ ستارگان» داشت که البته پس از تهیه فیلم «امپراطوری ضربه می‌زند» راه آن دو برای همیشه از هم جدا شد.

در فیلم «بازگشت جدای» (۱۹۸۳) به‌عنوان سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان»، هاوارد کازانجیان به‌عنوان تهیه‌کننده جایگزین کورتز شد و لوکاس و کورتز راهشان از هم جدا شد؛ اتفاقی که مارک همیل بازیگر «جنگ ستارگان» آن را به طلاق پدر و مادر تشبیه کرد.

مارک همیل در واکنش به خبر درگذشت کورتز چنین نوشت: یک دوست دیرین را از دست دادم. جهان یک انسان با استعداد، باهوش و یک هنرمند و فیلمساز دارای چندین استعداد را از دست داد. کار کردن با او برای من یک افتخار بود.

سایت رسمی «جنگ ستارگان» نیز به خبر درگذشت کورتز چنین واکنش نشان داد: او مردی با استعداد و هوش بسیار زیاد بود. ما کمک‌هایش به مجموعه جنگ ستارگان را به یاد خواهیم داشت.