به گزارش پارس نیوز، 

شب ششم محرم به نام حضرت قاسم بن الحسن ع نامگذاری شده است و در این شب با عظمت تکایا و مساجد تهران به سوگواری آقازاده‌ی حضرت امام حسن مجتبی (ع) می پردازند.

برای عزاداری این شب پر فیض و برکت به مجیدیه تهران و مسجد الهادی رفتیم تا در کنار جوانان این هیئت به عرض ارادت به آستان قدسی اهل بیت علیهم السلام بپردازیم.

مسجد الهادی در دهه شصت توسط اهالی محل مجیدیه شمالی تهران احداث و مامن جوانانی شد که دل را به پیشوا و مریدشان حضرت امام خمینی (قدس سره) سپرده و به جبهه های حق علیه باطل سرازیر می شدند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسجد الهادی به عنوان یکی از پایگاه های اصلی تحقق آرمان ها و اهداف انقلاب مورد مراجعه تعداد زیادی از جوانان انقلابی تهران بود. بعد از اینکه جنگ نظامی از طریق رژیم بعث و حامیانش شرورش به کشور عزیرمان تحمیل شد، این مسجد یکی از فعال ترین مساجد تهران در امر اعزام نیرو و بسیجیان به مناطق جنگی بود.

مسجدی که به همت پدران شهدا و پیرغلامان حسینی احداث شد/ پیوند جوانان حسینی و رزمندگان روح الله خمینی در مسجد الهادی تهران

مسجد الهادی که چند سالی می شود با هیئت ثارالله به یکی از مساجد پیشگام در برگزاری با شکوه عزای امام حسین (ع) تبدیل شده است ، کوچه های اطراف این مسجد را عطر با بوی اسفند و گلاب عطر آگین کرده است. این مسجد که در سال های اخیر نیز بازسازی و وسعت پیدا کرده است، در کوچه صباح در میدان ملت بیرقی را برپا برافراشته است که در دو سر این کوچه نمادهای حسینی و علامت های عزاداری این بخش از محل را به تابلویی زیبا و مشکی پوش تبدیل کرده است.

مسجدی که به همت پدران شهدا و پیرغلامان حسینی احداث شد/ پیوند جوانان حسینی و رزمندگان روح الله خمینی در مسجد الهادی تهران

در مقابل درب ورودی مسجد خدامی با محاسن سفید خودنمایی می کردند که مشغول استقبال عزاداران سیدالشهدا (ع) بودند. در خلوتی که با آنها پیدا کردیم درباره پیرغلامی در مکتب امام حسین (ع) از آنها پرسیدیم که اینگونه گفتند: در تک تک لحظات زندگی خود را مدیون امام حسین (ع)می دانیم و این نوکری در مجالس ایشان را به عنوان محبتی از طرف حضرت با جان و دل خریده ایم. ما نمک زندگیمان از روضه در ایام محرم تامین می شود و نه فقط محرم بلکه تمام سال را با عشق به سیدالشهدا سپری می‌کنیم. ما در زمان دفاع مقدس به (هل من ناصر) رهبر خود لبیک گفتیم و جان خود را نثاز دفاع از اسلام کردیم. مکتب امام حسین(ع) ما را اینگونه آفریده است و تا وقتی این پرچم در این سرزمین برافراشته است هیچکس نمی تواند به این مردم آسیب برساند.

مسجدی که به همت پدران شهدا و پیرغلامان حسینی احداث شد/ پیوند جوانان حسینی و رزمندگان روح الله خمینی در مسجد الهادی تهران

مراسم هئیت پس از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی شروع شد و ایشان درباره باور امام حسین (ع) و اصحاب با وفایش به قدرت الهی و دست بالای خداوند در تمام امور زندگی سخنرانی کرد. همچنین محمدحسین پویانفر ذاکر و مدیحه سرای جوان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به مرثیه خوانی حضرت قاسم بن الحسن (ع) و سینه زنی حماسی در این شب با عظمت پرداخت.

انتهای پیام /