به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز به مناسبت ماه محرم و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی نامه‌ای خطاب به ذاکران و مداحان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با تأکید بر اقامه نماز ظهر عاشورا در محوطه عمومی نوشته است که در ادامه می‌آید:

*نامه‌‌ای خطاب به ذاکران امام حسین (ع) در سراسر کشور

ذاکر الحسین (ع)

سلام علیکم

اگر قرآن در آغاز بزرگترین سوره خود (بقره) می‌فرماید: «اَلَّذینَ یُؤمِنونَ بِالغَیبِ وَ یُقیمونَ الصَّلوةَ وَ مِمّا رَزَقنهُم یُنفِقون» و همچنین در کوچک‌ترین سوره خود (کوثر) نماز سخن به میان می‌آورد، امام حسین (ع) در کربلا آن را اقامه می‌نمود «أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاةَ».

اگر قرآن می‌فرماید: «وَ ارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ‌» امام حسین (ع) نماز ظهر عاشورا را با جماعت آن هم در برابر صفوف دشمن برگزار می‌کند.

اگر قرآن نحوه اقامه نماز در میدان جنگ را به پیامبر (ص) آموزش می‌دهد «وَإِذَا کُنْتَ فِیهِمْ فَأَقَمْتَ لَهُمُ الصَّلَاةَ فَلْتَقُمْ طَائِفَةٌ مِنْهُمْ مَعَکَ وَلْیَأْخُذُوا أَسْلِحَتَهُمْ» امام حسین (ع) در میدان جنگ نماز را اقامه می‌فرماید.

اگر قرآن نماز را به عنوان یک منبع انرژی زای غیبی معرفی و مؤمنان را امر به استعانت از آن معرفی می‌فرماید: «اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ» امام حسین (ع) نیز در بحبوحه جنگ و مشکلات آن از نماز استعانت می‌جوید.

اگر قرآن اقامه نماز را در اول وقت سفارش می‌فرماید: «أَقِمِ الصَّلَاةَ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ» امام حسین (ع) نماز ظهر عاشورا را در اول وقت اقامه فرمودند.

اگر حضرت مسیح (ع) تا زمانی که نفس دارند مأمور به اقامه نماز شده‌اند «وَ أَوْصانِی بِالصَّلاةِ وَ الزَّکاةِ ما دُمْتُ حَیًّا» امام حسین (ع) نیز تا آخرین لحظه همراه نماز است.

اگر قرآن از کسانی که تجارت، آنها را از نماز غافل نمی‌سازد ستایش می‌کند «رِجَالٌ لَا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ» درباره امام حسین (ع)  چه باید گفت که حتی حفظ جان هم او را از نماز غافل نساخت.

امام حسین (ع) نه تنها خود نماز خواند. بلکه نمازهای نمازگزاران را نماز کرد. در حدیث می‌خوانیم سه چیز موجب قبولی نماز است. حضور قلب، نماز نافله و تربیت سیدالشهدا (ع).

نماز باید در جامعه و علنی اقامه شود «أَقِیمُوا الصَّلاةَ» امام حسین (ع) با آنکه می‌توانست در خیمه نماز بخواند و با اینکه نمازش شکسته بود در مقابل جمعیت نماز به پا داشت.

هنگام اقامه نماز در ظهر عاشورا حدود ۳۰ تیر به سوی حضرت رها شد؛ یعنی در برابر هر کلمه از حمد و رکوع و سجده تقریباً یک تیر به سوی امام پرتاب شد.

به راستی نماز چیست که عصر تاسوعا هنگامی که به سیدالشهدا (ع) اعلام حمله می‌شود. حضرت طی چند نوبت گفت‌وگو جنگ را یک روز به تأخیر می‌اندازد و می‌فرماید: «إِنّی اُحِبُّ الصَّلاةَ»؛ من نماز را دوست دارم، بسیاری از ما نماز می‌خوانیم. ولی چقدر نماز را دوست داریم؟

امام حسین (ع) حاضر می‌شود تا بدن مبارکشان سوراخ سوراخ شود. ولی ارزش نماز شکسته نشود. سر مقدس سیدالشهدا (ع) بر روی نی قرآن می‌خواند. یعنی سر از بدن جدا می‌شود. ولی سر و دل از قرآن جدا نمی‌شود.

برادر عزیز! عزاداری، نشان دادن الگو به همه اقشار است. در مراسم عزاداری فضیلت‌ها را نقل کنید. به مردم بگویید ظهر عاشورا هر کجا هستید، به یاد امام حسین (ع) و آخرین نماز کربلای او با حضرت مهدی(عج) که این روزها عزادار جدشان امام حسین (ع) هستند. نماز ظهر عاشورا را با شکوه و با اخلاص بپا دارند و خود شما نیز به آن عمل کنید.

انتهای پیام/