به گزارش پارس نیوز، 

آیین رونمایی از پایگاه های مذهبی ایران صدا و تقدیر از ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام رسانه ملی و جمعی از مدیران رادیو صبح روز یکشنبه 18 شهریور ماه برگزار شد.

معاون صدا: گنجینه رادیو یکی از معتبرترین حوزه‌های مذهبی است

حمید شاه آبادی معاون صدا در خصوص افتتاح پایگاه مذهبی ایران صدا گفت: در آستانه محرم از دو پایگاه جامع رونمایی می‌کنیم، دو دستاورد ارزشمندی که همکاران من در معاونت صدا تلاش کردند، داشته‌های خود در حوزه رادیو را به گونه‌ای در دسترس علاقمندان قرار بدهند، تردیدی نیست اگر رادیو به عنوان یک رسانه تاثیر گذار بخواهد در کنار مردم همراهی و هم نوایی داشته باشد باید قدرت انتخاب را بیشتر از گذشته در اختیار شنوندگان قرار بدهد.

وی ادامه داد: پایگاه جامع سخنرانی و پایگاه جامعه ادعیه و نغمات مذهبی یکی از اقداماتی است که معاونت صدا در راستای امتداد پیام و ماندگاری پیام و تاثیر گذاری آن فراهم کرده است.

معاون صدا بیان کرد: دو پایگاه جامع کتاب گویا و پایگاه قرآن در ماه‌های قبل رونمایی شد و البته در طرح معاونت صدا طراحی هشت پایگاه را در نظر گرفته ایم که تاکنون چهار پایگاه آن رونمایی شده است.

وی عنوان کرد: حوزه سخن و سخنرانی یکی از ظرفیت‌های خوبی است که رادیو در آن ادعا دارد و ما در طول دهه‌های گذشته گنجینه‌های ارزشمند و قابل توجهی داریم که در دسترس بودن آن می‌تواند به امتداد و تاثیر گذاری پیام و ماندگاری پیام کمک کند چرا که تاثیر سخن و سخنرانی در زندگی امروز ما پوشیده نیست.

شاه آبادی با بیان اینکه آیات قرآن کریم ما را از عظمت این نعمت الهی بیشتر بهره مند می‌کند، گفت: شاید یکی از مهمترین دلایل خلقت انسان و بالاترین نعمتی که خداوند به انسان اعطا کرده، همین نعمت بیان است. این بیان برای انسان که هدف از خلقت او تعالی ست یک نعمت ویژه و بزرگ است و طریق کمالی انسان از طریق بیان و سخنرانی می‌گذرد و از طریق این نعمت ارائه می‌شود خلقت انسان جایگاه انسان این ویژگی را برای انسان قرار داده تا بتواند از بیان یکی از نعمت‌های ارزشمند استفاده کند.

معاون صدا: گنجینه رادیو یکی از معتبرترین حوزه‌های مذهبی است

وی با تاکید بر اینکه ما در کشور به بسیاری از ظرفیت‌هایی که امروز به دست آورده ایم و به بسیاری از نقاط ارزشمندی که دست یافته ایم به برکت سخنرانی‌هایی است که سخنرانان ما با استفاده از این نعمت الهی انجام داده اند، گفت:طبیعی است در میان این همه صحبت و سخن باید به انتخاب سخنرانی‌ها، ویژگی ارزشمند سخترانی‌ها توجه و دقت شود. از دیگر داشته‌های ما نغمه‌های مذهبی بوده که در معاونت صدا در گذشته این امکان وجود داشت از همه مجالس و محافل مذهبی ضبط‌های حرفه‌ای انجام شود و امروز گنجینه رادیو یکی از معتبر‌ترین حوزه‌های مذهبی است و در دسترس قرار دادن آن برای مخاطبان یکی از اقدامات بسیار مهم در رادیو است.

شاه آبادی عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که در مناسبت‌های مختلف آنچه که در جامعه اتفاق می‌افتد، رسانه نماد و آیینه آن باشد.

معاون صدا با بیان اینکه امروز مردم با بسیاری از مسائل و مشکلات روز در ارتباط هستند، گفت: شبکه‌های ما امروز تصویر و آیینه‌ای از آن چیزی هستند که در جامعه حسینی ما به وجود می‌آید، دستگاه امام حسین (ع) چیزی به نام خستگی، درماندگی ندارد، امروز که جای جای ایران فضای خودش را با پرچم امام حسین (ع) آغاز می‌کند، طبیعی است رادیو هم در کنار مردم و با مردم برای حل مشکلاتی که در کشور وجود دارد حضور جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: همه شبکه‌های رادیویی از چند ماه گذشته برای ماه محرم کار خود را شروع کرده اند مجموعه اقداماتی که برای ماه محرم در معاونت صدا صورت گرفته شرایطی را فراهم کرده که بتوانیم اظهار کنیم که رادیو یک رسانه همراه و به لحظه است.

معاون صدا بیان کرد: این مشارکت جدی که رادیو با اهالی حوزه‌های مختلف دارد این فرصت را به ما می‌دهد که آیینه تمام نمای رفتاران و اقدامات این عزیزان باشیم. حضور مداحان اهل بیت و شخصیت‌های دینی و مذهبی ما همگی نشان دهنده هماهنگی و همراهی اصحاب هنر و اصحاب سخن و مداحان اهل بیت با رادیو است امیدواریم این همدلی و همراهی به ارتقای محتوا در رادیو کمک کند.

شاه آبادی گفت: امروز اگر این قدرت برای رادیو وجود دارد که داشته‌های خود را در لحظه برای مخاطبان فراهم می‌کند به دلیل این است که یک مشارکت جدی با مجموعه‌های بخش‌های مختلف رادیو صورت گرفته است.

معاون صدا: گنجینه رادیو یکی از معتبرترین حوزه‌های مذهبی است

حجت‌الاسلام موسوی‌ مقدم: عاشورا متن زندگی است

حجت‌الاسلام موسوی‌ مقدم قائم مقام رسانه ملی گفت: راه‌اندازی و افتتاح این دو پایگاه جامعه مذهبی اتفاقی مهم برای آینده تولیدات رادیویی است، این اتفاق رسانه‌ای مذهبی یک سرمایه‌گذاری است که رادیو به صورت ارزشمند انجام داده است و جای آن سال‌ها در رسانه ملی خالی بود.

وی ادامه داد: حادثه عاشورا در واقع متن زندگی و خود زندگی است و از روزی که این نوش داروی خون خدا (خون امام حسین (ع)) در کالبد بشریت جاری شد مفهوم و محتوای زندگی، مفهوم و معنای دیگری پیدا کرد و کاروان بشیریت را به آن هدف، راهنمایی و هدایت کرد از این رو حادثه عاشورا در ذات خود یک دریای خروشان از عواطف و احساسات است.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم بیان کرد: ضرورت‌های انکارناپذیری است که باید رسانه‌ها به شایستگی به زوایای مختلف آن بپردازند که این کار رادیو یک شروع به موقع بود.

وی گفت:در تاریخ اسلام امام علی (ع) و امام حسین (ع) را فقط به عنوان ثار الله معرفی کردند، در واقع نوعی اشاره به عواطف احساسات و خونی که در کالبد بشریت جاری است، اگر این خون همراه با عواطف و احساسات همراه باشد سعادت آخرت شما تضمین شده است عاشورا متن خود زندگی است و همه شئوناتی که یک زندگی مطلوب به آن نیازمند است در حادثه عاشورا ملاحظه می‌کنید.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم در ادامه گفت: اقامه حق، عدل، دین خدا، ایجاد حاکمیت شریعت، برهم زدن بنیان ظلم و ستم به گونه‌ای که اساس و بنیاد‌های ظلم و ستم واژگون شود ادامه راه پبامبران در طول تاریخ همچنین آنچه که بشر برای سعادت و تعالی خود نیاز دارد از جمله اهداف عاشورا است شما در ادعیه ملاحظه می‌کنید که امام حسین (ع) وارث همه انبیاء است، در واقع امنیت بندگان در پناه حادثه عاشورا یکی از مهمترین برکات عاشورا است. امر معروف و نهی از منکر از جمله نیاز‌های مستمر و دائمی انسان‌ها در طول تاریخ است انسانی که می‌خواهد زندگی کند به یک مجموعه حقایق نیاز دارد تا بتواند زندگی جاری و معمولی خود را استمرار ببخشد که اگر ما از این منظر به حادثه عاشورا نگاه کنیم عاشورا نقطه عطف تاریخی است.

معاون صدا: گنجینه رادیو یکی از معتبرترین حوزه‌های مذهبی است

وی گفت:حادثه سال ۶۱ خلاصه و چکیده همه فضایلی است که در یک مقطع زمانی ظهور پیدا کرد و این حادثه از یک ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم در ادامه گفت:اگر رسانه وظایف خود را یعنی هدایت و مدیریت افکار عمومی و مسیر درست افکار عمومی به سمت زندگی مطلوب بخواهد به خوبی انجام دهد باید از یک پشتوانه عظیم فرهنگی برخوردار باشد، آن رسانه‌ای می‌تواند وظایف رسانه‌ای خود را انجام دهد که از یک پشتوانه عمیق فرهنگی برخوردار باشد. رسانه‌های نوین در قرن ۲۱ در مقابل این عظمت بزرگ و قله‌های عظیم فرهنگی توان کافی برای انعکاس آن چیزی که باید انجام بدهند را دارند چراکه ما یک ذخیره عظیم فرهنگی را دارا هستیم. اگر این ذخیره عظیم فرهنگی از طریق رسانه‌ها جاری شود تحول بزرگی در زندگی افراد به وجود خواهد آمد.

شاملو: سعی می کنیم محتوای سالم و بدون انحرافی ارائه دهیم

مهدی شاملو مدیر کل فضای مجازی رادیو گفت: در پایگاه‌های جامع دعا و نغمه‌های مذهبی و سخنرانی بانک بزرگی از مدیحه‌ها و مرثیه‌ها وجود دارد و مخاطبان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سعی ما بر این است که محتوای سالم و بدون انحرافی را ارائه دهیم، گفت:گنجینه‌ای از سخنرانی‌ها را جمع کرده ایم و ترجمه و خوانش دعا‌ها به زبان فارسی توسط گویندگان برتر از اقداماتی است که انجام شده است.

معاون صدا: گنجینه رادیو یکی از معتبرترین حوزه‌های مذهبی است

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ذاکران اهل بیت حاج علی انسانی، حاج مهدی پور آصفی، حاج ماشاء الله عابدی فرد، حاج احمد آقای چینی، حاج اکبر بازوبند، آقاسید احمد صالح خوانساری، حاج محسن طاهری، وعلی رضا قزوه و حاج محسن فرهمند ازشعرای انقلاب و چهره‌های ماندگار تقدیر شد.

انتهای پیام/