به گزارش پارس نیوز، 

رهبر قنبری روز شنبه در نشست تخصصی فیلمنامه نویسی جشنواره منطقه ای سینمای جوان 'آگر' در شهرستان ملایر اظهار داشت: نظام ارزشی انسان‌ها در نظام تبادلی آنها تبیین می‌شود و زبان، نظام تبادلی انسا‌ن ها را شکل می‌دهد.
وی پژوهش و مطالعه در عرصه‌های گوناگون و به ویژه فرهنگ و ادبیات ایران را از مهمترین نیازهای یک فیلمساز ایرانی برای خلق اثری با زبان تصویری کامل و گویا عنوان کرد.
تدوین گر و مدرس سینما همچنین با بررسی زیرساخت‌های مورد نیاز فیلمنامه ‌نویس و فیلمساز و تشریح عوامل اصلی که هر شخصیت برآیندی از مجموع آنهاست، ابعاد و ابزار مورد نیاز برای خلق یک شخصیت تصویری را کامل و متناسب ارزیابی کرد.
قنبری گفت: پژوهش و مطالعه در عرصه‌های گوناگون جامعه‌ شناختی، روان‌ شناختی، تاریخی، ایدئولوژیک، فرهنگی و به ویژه فرهنگ و ادبیات ایران از مهمترین نیازهای یک فیلمساز ایرانی برای خلق اثری با زبان تصویری کامل و گویا است.
وی در عین حال خلق شخصیت متناسب با ایده را وابسته به این امر دانست و بیان کرد: هنرمند فیلمساز با پژوهش در عوامل اصلی که در کنار هم پیکره‌ زبان را شکل می‌ دهد، به الگوی درستی برای شخصیت‌ پردازی و تبدیل زبان به زبان سینمایی دست پیدا می کند.
قنبری ادامه داد: چنانچه شخصیت درست و دقیق انتخاب و پرداخت شده باشد و در تناسب کامل با ایده قرار گیرد، از بکارگیری بخش عمده‌ای از دیالوگ‌ ها بی‌ نیاز می‌شود و به زبان تصویری گویایی دست می یابد.
به گزارش ایرنا، نشست تخصصی فیلمنامه‌ نویسی با موضوع 'تناسب شخصیت با ایده' در دومین روز جشنواره منطقه‌ سینمای جوان «آگر» با استقبال خوب هنرمندان و علاقه مندان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر برگزار شد.
'رهبر قنبری' نویسنده، کارگردان، مستندساز، تدوین‌گر و مدرس سینما است که فعالیت سینمایی خود را از سال 1366 با کارگردانی فیلم کوتاه آغاز کرد.
از فعالیت‌های وی می‌ توان به تدریس در انجمن سینمای جوانان ایران، نگارش فیلمنامه و فعالیت در تلویزیون اشاره کرد.
او در سال 1379 با نویسندگی و کارگردانی فیلم «پرنده باز کوچک» به جمع کارگردانان سینمای ایران پیوست و آثاری همچون 'او'، 'برمودا' و 'روییدن در باد' از دیگر آثار سینمایی وی است.
شصتمین جشنواره منطقه‌ ای سینمای جوان «آگر» به میزبانی ملایر از 15 شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد این شهر آغاز شده و تا الی 18 شهریورماه ادامه دارد.
این جشنواره با حضور استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان در حال برگزاری است.
7528/2087