به گزارش پارس نیوز، 

شاید برای مخاطبین این مطلب جالب باشد که واژه ی کرم اله بُو یادآور اولین کاست از سری اثرهای هنری احمد خاکیان معروف به غضنفر علیجانی چه جذابیت خاصی را به همراه داشت.

یک جوان نورآبادی با بهره گیری مناسب از فضای شاد کلیپ های لری در فضای مجازی دابسمش(تقلید رفتار ) لر زبانان را به دور از هر گونه حاشیه ارایه می دهد.

 

خودتان را معرفی کنید؟

محمد محمودیان هستم از نورآباد ممسنی

 

اهل کدام روستا و متولد کجایی؟

من متولد شهرستان سلماس از استان آذربایجان غربی هستم و اصالتا نورآبادی از روستای مهرنجان جاوید.

 

زمینه ی فعالیت شما در فضای مجازی چه چیزی هست؟

حدود یک سال پیش واینری کار می کردم که به لطف تمسخر مردم این حرفه را رها کردم و الان در حال حاظر فقط دابسمش به لهجه  لری درست می کنم،و خیلی کم هم تبلیغات مجازی،

که قصد دارم حدود یک تا دوماه دیگه باز واینری کار کنم.

ایده این کار از چه زمانی در ذهنتان اتفاق اُفتاد یا چه کسی پیشنهاد این کار به شما داد؟

پیشنهاد کسی نبود، خودم به فکر اُفتادم و دیدم دابسمش کارای زیادی با زبان فارسی دارند فعالیت می کنند و پیش خودم گفتم چرا من برای هم زبانهای خودم درست نکنم و یک صفحه مخصوص لر زبانها نداشته باشم.

از واینری و ظرفیت هاش بگید و چه کاری هست؟

کلیپ و ویدئو طنز ساختن کار یک واینره که میتواند در حیطه ی کاریی خود تبلیغاتی انجام بدهد که یک پولی هم این وسط گردش داشته باشد ولی متاسفانه یه عده هستند که کارای عجیب غریبی مثل تاید و شوینده  خوردن و شروع به توهین تمسخر گرفتن افراد میکنند فقط و فقط برای جذب فالور و درآمد زایی که بازهم متاسفانه مردم عزیز این دسته را واینر میدونن و با کامنت و ویو دادن بهشون بیشتر کمک می کنند که رشد کاذب کنند.

فرق واینر و شاخ مجازی در چه زمینه هایی هست؟

واقعا متشکرم که این سوال را پرسیدید ،خیلی دلم میخواست در موردش حرف بزنم.

متاسفانه کلمه شاخ مجازی برای مردم ما جوری معنی شده که  هر اکانتی تعداد فالورهایش زیاد باشد شاخ مجازی خطابش میکنند،ولی هدف یک واینر با یک شاخ مجازی زمین تا آسمان فرق میکند،هدف یک واینر نمایش دادن هنرش و سرگرم کردن فالورهایش هست ولی یک شاخ همانجور که گفتم نه هنری دارد و نه کلیپ فاخر و با ارزشی از خودش نشان میدهد و فقط دنبال کسب شهرته،که این امر باعث میشود دست به خیلی کارهای غیر اخلاقی بزند.

امروز سوالی مطرح است که چرا سلبریتی ها و شاخ های دنیای مجازی خود را کارشناس مسایل مهم می دانند، شما جز کدوم دسته هستید؟ شناخته شدن در فضای مجازی چه مزیت و معایبی دارد؟

من جز دسته ایم که الکی به هر خبری دامن نمیزنم بخاطر همین سعی میکنم تا از چیزی اطمینان پیدا نکردم اصلا درموردش حرفی نزنم،

نظر من این هست که  سلبریتی ها خودشان را  کارشناس فرض نمیکنند ،اگر منظورتان نظر دادن به مسائل روز هست که هر شهروندی میتواند نظرش را آزادنه بیان کند،ولی سوال این هست که چرا سلبریتی ها بیشتر نظر میدهند؟

جوابش ساده است ،سلبریتی ها مردمی تر از بقیه افراد جامعه هستند.

شناخته شدن تو فضای مجازی اگر جنبشه اش رو داشته باشید میتوانید محبوبیت کسب کنید،ولی اگر جنبه اش را نداشته باشید فقط میتوانید منفور باشید و حرف های ناپسند دریافت کنید.

چند درصد از دنبال کننده های شما راضی به کاراتون هستند؟ در بخش خصوصی عموما چه پیامهایی به شما میدهند؟

فکرکنم ٩٨ درصد و دو درصد دیگه هم نظری نمیدهند، یک عده که فارسی زبانند تقاضا میکنند که دابسمش فارسی هم بسازم و می سازم و باز هم عده زیادی میگویند نه فقط لری بساز،به هرحال همه را نمیتوان راضی نگه داشت اما تا جایی بتوانم همه را راضی نگه میدارم.

-شاید باورش هم برای خودم سخت باشه ولی همه ی پیامها انرژی مثبت و هیچ پیام غیر اخلاقی ندارم.

بازخورد کار های شما توی خانواده چطور بوده؟ فعالیت هنری رسمی هم دارید؟

هر دابسمشی درس میکنم اول به خانواده نشان میدهم،تعدادی را میگویند نه، ولی کیه که گوش بده(باخنده)

کلا برخورد خانواده خوب بوده،اوایل زیاد گیر می دادند ولی الان بهتر شده.

- بله تئاتر کار می کردیم با گروه هنری دنگ نمایش نامه هملت ،به کارگردانی دوست خوبم رضا انصاری که متاسفانه به دلیل مشکلاتی لغو شد.

ساخت کلیپ ها چقدر زمان می برد؟ چه کسانی همکاری با شما دارند؟

 موقعی که میخواهم ضبط کنم حدودا دو تا سه ساعت،کسی همکاری نداره.

اگر به شما پیشنهاد بدهند که هفته ای یک بار تبلیغات مجازی در زمینه ی کمک به نیازمندان داشته باشید قبول می کنید؟

بله که حاضرم،!

 قراره سی درصد از تبلیغاتم صرف نیازمندان بشود.

محمد محمودیان چه دغدغه ای داره؟ چه حرفی توی دلش هست؟

دغدغه مجازیم واقعا این شاخای مجازی هستند که بیشتر مردم دارند دنبالشان می کنند،از مردم خواهش میکنم که اصلا دنبال این افراد نروید،با یه ویو  یا کامنت شما اینها همینجور پر و بال می گیرند و درآمد کسب میکنند.

 -بهترین حرفی که توی دلمه و دوست دارم همه بدانند اینکه توی فضای مجازی الکی کامنت بد ناسزا نزارید، نه زیر پست من کلا توی هر صفحه ای،مخصوصا پیج های افراد خارجی مثل داور فلان بازی،همیشه سعی کنید یک کامنت انگیزشی و مثبت برای یک هنرمند بزارید.حتی اگر کارش جالب نباشد سعی کنید تشویقش کنید بهتر بشود،خیلی تاثیر دارد خیلی و اگرهم انتقادی بود از کار او سعی شود با کامنت انگیزشی و انرژی مثبت به او بگید.

چه پیامی برای مردم شهرستان ممسنی دارید؟

نه به مردم ممسنی بلکه به تمام مردم ایران، اینکه فضای مجازی را برای بچه هاتون منع نکنید بلکه درست استفاده کردن را یاد بدهید.

گزارش از اصغر پارسایی

 

گفتگو با طنز پرداز ممسنی تبار در شبکه های مجازی
 

انتهای پیام/