به گزارش پارس نیوز، 
 

محمد زمانی تهیه کننده تلویزیون، درخصوص پخش برنامه "در آستان خورشید" طی ایام محرم امسال گفت: در سال جاری برنامه "در آستان خورشید" با موضوع و محوریت شناخت و معرفی بهتر اشقیاء در واقعه کربلا هر شب بعد خبر ساعت ۲۲ از شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت.

وی درباره دلیل پرداختن به موضوع اشقیاء در این برنامه افزود: در شبکه ها، رسانه ها و همچنین منبرهای سخنرانی اکثراً همه به معرفی سیدالشهدا (ع) و یاران عزیزشان می پردازند و موضوع اشقیاء به نوعی حلقه گمشده تاریخ آن زمانه است.

شناخت اشقیای زمانه نیاز روز نسل جوان است/در آستان خورشید روایتی تصویری از ایثار سیدالشهدا (ع) است////////////چهارشنبه

این تهیه کننده برنامه های دینی در همین راستا ادامه داد: ما در نظر داریم تا مخاطبان برنامه بدانند و آگاه شوند که امام حسین (ع) با چه کسانی مبارزه کردند و در برابر چه ظلمی ایستادند. به همین دلیل برنامه در آستان خورشید در سال جاری به معرفی یزیدیان می پردازد.

وی هدف ساخت برنامه در آستان خورشید را اینگونه توصیف کرد: یکی از اهداف اصلی برنامه در آستان خورشید با موضوع و محوریت شناختن اشقیاء آن است که ما از اتفاقات آن زمان درس گرفته و در دوران کنونی اشقیاء زمانه خود را به خوبی شناسایی کرده و در مقابلشان بایستیم.

تهیه کننده برنامه "در آستان خورشید" هدف گذاری برنامه را نسل تازه انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: این برنامه و تعویض موضوعیت آن نسبت به سال گذشته بیش از هر چیز با هدف جلب و جذب مخاطب نوجوان و جوان ساخته شده است. در این برنامه برخلاف برنامه های دیگر گفت و گو بسیار کم شده و تلاش کردیم با زبان تصویر با مردم صحبت کنیم.

شناخت اشقیای زمانه نیاز روز نسل جوان است/در آستان خورشید روایتی تصویری از ایثار سیدالشهدا (ع) است////////////چهارشنبه

وی با اشاره به مشکلات و سختی های ساخت آثار برون مرزی اظهار کرد: اکثریت زمان این برنامه در کربلای معلی و آستان حرم امام حسین (ع) ساخته شده و ما مخاطب را به دل تاریخ و واقعه می کشانیم. واقعیت امر کار برون مرزی سختی های بسیار زیادی دارد و می توانم بگویم که همه چیز با دشواری پیش می رود.

زمانی در همین رابطه خاطرنشان کرد: اما باورتان نمی شود که شیرین ترین اتفاق برای ما و گروه سازنده مجموعه در آستان خورشید ساخت اثری برای دوستداران اهل بیت (ع) است. این اتفاق بزرگترین انگیزه برای ما بوده و باعث می شود در مقابل تمام سختی ها دوام بیاوریم.

انتهای پیام/