به گزارش پارس نیوز، 

شهرام ناظری و هوشنگ کامکار در نشستی خبری حضور یافتند و ضمن امضای تفاهم نامه‌ای برای ساخت یک مدرسه در کرمانشاه، صحبت‌هایی درباره اوضاع کنونی موسیقی بیان کردند.

هوشنگ کامکار در این نشست درباره پیشنهاد همایون شجریان برای برگزاری کنسرت خیابانی هم صحبت کرده است. کامکار گفت: اینکه پسر شجریان که اعلام کرد در خیابان کنسرت می‌دهیم، به نظرم فکر خوبی است. اما کنسرت درد‌های مردم را کم نمی‌کند.

وقتی کسی پول ندارد و بچه اش بدهکار است، به نظرم کنسرت به دردش نمی‌خورد. در مملکتی که من دارم زندگی می‌کنم، باید عقل داشته باشم و چیز‌هایی که فقط جنبه تبلیغی دارد را نگویم.

چرا نمی‌گویند در سالن میلاد چهل شب، کنسرت رایگان برگزار کنم. در خیابان کنسرت برگزار کردن عملی نیست. در خیابان کنسرت برگزار کردن سخت است. چطور می‌خواهند مردم را کنترل کنند. چطور می‌شود جلوی حمله احتمالی داعش را گرفت.

من به این کار‌هایی که فقط برای تبلیغات است فقط خنده‌ام می‌گیرد. کاری که قطعا نشدنی است فقط جنبه تبلیغی دارد. همین الان اگر اجازه بدهند که گروه کامکار‌ها در وزرشگاه آزادی کنسرت بدهد، ما مطلقا این کار را نمی‌کنیم.

موزیک یعنی بهترین آکوستیک و بهترین صدا باید باشد. با تار و سه تار و تنبک نمی‌توان در ورزشگاه آزادی به آن بزرگی کنسرت برگزار کرد. موسیقی پاپ شاید این قابلیت را داشته باشد.

موسیقی جدی با شعر مولانا مناسب این کار نیست. ما می‌خواهیم موزیک به گوش مردم برسد. هنوز سالن‌های ما در آکوستیک مشکل دارند. سالنی که آکوستیک داشته باشد و مناسب باشد، حاضریم پنجاه شب هم کنسرت برای مردم برگزار کنیم.»

انتهای پیام/