به گزارش پارس نیوز، 

 

رامبد جوان گفت: بازرگانی سازمان صدا و سیما بارها به ما تذکر داده که برای تبلیغ تئاتر و فیلمی از روی آنتن تلویزیون بایستی فرآیند هزینه‌ای آن مورد نظر قرار بگیرد. ولی ما تاکنون بارها و بارها این نوع تبلیغ‌ها را انجام داده و در آینده هم این روند آدامه خواهد داشت.

 رامبد جوان کارگردان و مجری برنامه خندوانه در نشست خبری امروز در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره استفاده از آنتن تلویزیون برای تبلیغ نمایش‌های نگار جواهریان و اشکان خطیبی و همچنین استفاده از حلقه دوستان تئاتری و تلویزیونی در برنامه خندوانه تصریح کرد: درست است که در جریان تئاترهای خودم، همسر (نگار جواهریان) و اشکان خطیببی هستم و می‌دانم که مخاطب با چه نوع نمایشی روبرو می‌شود و از این جهت برای هزینه‌ای که آن مخاطب انجام می‌دهد خیالم راحت است. اما با این تفاسیر اینقدر کارگردان، بازیگر و تئاتر به برنامه خندوانه دعوت شده و دعوت می‌کنیم تا جایگاه فاخر نمایشی ما صحبت شده که اینقدر شان برنامه‌ ما را پایین نیاورید که به موج این نوع جوسازی‌های غیرمنطقی و غرض‌ورزانه سوار می‌شوید و تلاش هنری این گروه فرهیخته را زیر سوال می‌برید حتی جالب است بدانید و همانطور که تا حالا دیده‌اید و مخاطبان هم به آن توجه دارند هدیه‌ای به تماشاچیان اهدا می‌کنیم که خودشان به همراه خانواده‌شان به تماشای تئاتر بنشینند و در اینجا هم خبری از حلقه دوستان نیست و ما هر تئاتر و نمایشی که در خور شان باشد به مخاطبین معرفی می‌کنیم تا کمکی به تئاتر و صنعت فرهنگی و هنری کشورمان کرده باشیم. به تعبیری تا جایی که زورمان برسد اسامی کنسرت‌ها و گالری‌ها نمایش‌ها و کتابهایی را به مردم عزیزمان معرفی می‌کنیم.

البته ناگفته نماند که بازرگانی سازمان صدا و سیما بارها به ما تذکر داده که برای تبلیغ تئاتر و فیلمی از روی آنتن تلویزیون بایستی فرآیند هزینه‌ای آن مورد نظر قرار بگیرد. ولی ما تاکنون بارها و بارها این نوع تبلیغ‌ها را انجام داده و در آینده هم این روند آدامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر اینکه در فصل آینده که قرا ر است جشنواره تئاترهای کمدی در خندوانه اتفاق بیفتد با کار تئاتری که برنامه شبی باعبدی انجام می‌دهد موازی کاری نخواهد داشت افزود: قطعا نوع پرداختن ما به تئاترهای کوتاه یا بلند در برنامه خندوانه که در فصل بعدی روی اسپیس برنامه خندوانه انجام خواهد شد با هر برنامه بخصوص با شبی با عبدی فرق خواهد داشت. اصولا همکارانم به خلاقیت‌ها و ایدها در برنامه‌ها احترام می‌گذاریم و کار جدیدی به مردم عرضه خواهیم کرد و از کلیشه و تکرار فرار می‌کنیم.

علی احمدی تهیه کننده برنامه خندوانه در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه در برخی محافل رسانه‌ای مبالغ هنگفتی از میزان دریافتی خندوانه از اسپانسرها خصوصا روبیکا مطرح می‌شود و حتی گفته می‌شود به اعطای هر دفعه تبلیغ یک اهدایی میلیونی به مجری برنامه اختصاص پیدا می‌کند. اینها حقیقت دارند، تاکید کرد: اسپانسرها چه روبیکا، هفت هشتاد، اسنوا و یا ایرانسل که تاکنون حمایتگرهای برنامه‌های خندوانه بوده‌اند برای ورود به تلویزیون و داشتن تبلیغات تلویزیونی بایستی پیشتر یک فرآیند اداری در سازمان صدا و سیما بگذرانند و قراردادی با بازرگانی رسانه ملی منعقد کنند. میزان دریافتی در شورای نرخ‌گذاری و اجزای مختلف و مرتبط صدا و سیما مشخص می‌شود و وجوهشان را نیز مستقیما به حساب شبکه‌ها و برنامه‌ها واریز نمی‌کنند. ما پیش برآورد به مسئول شبکه و مسئولین مرتبط در صدا و سیما طی جلساتی ارائه می‌دهیم و براساس آن برآورد و هزینه‌هایی که به لحاظ پخش تلویزیونی وجود داردیم قراردادی منعقد می‌شود و براساس پیشرفت کار ما به طور اقساطی برآوردمان را دریافت می‌کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: بین ما و اسپانسرها خارج از نظارت تلویزیون هیچ اتفاقی نمی‌افتد مثلا هدیه‌ای که به میهمان برنامه می‌دهیم جلوی آنتن تلویزیون اتفاق می‌افتد و هدیه‌ مالی، جوایز قرعه‌کشی و حتی هدیه ادا بازی اسپانسرها یک هدیه‌ای پرداخت می‌کنند و بنده و تیم خندوانه و رامبد جوان تاکنون هیچ مراوده‌ای با اسپانسر نداشته و نداریم. دلیل مشخص آن این است که ما درآمدهای مستقیم و غیرمستقیمی را با حضور اسپانسرها و پیامهای بازرگانی قبل، حین برنامه و بعد از برنامه داریم و خوشحالیم که برنامه مثل قاچ که در پخش از نخست خود توانست آگهی های زیادی را درج کند.

رامید جوان در پاسخ به این سوال تسنیم گفت: شما رسانه‌ای‌ها کمک کنید تا به این شایعات فضای مجزای دامن زده نشود که بدون سند و مدرک هیچ کسی محکوم نمی‌شود و باز هم می‌گوییم که هیچگاه رابطه مستقیمی با هیچ اسپانسری نداشته و نداریم و اجازه‌اش را هم نمی‌دهیم.