به گزارش پارس نیوز، 

نوعی از گردشگری که با توجه به میزان بازدید انفرادی و گروهی مردم از مناطق زیارتی با هدف تبلیغ مذهبی یا گذراندن اوقات فراغت تعریف شده، با عنوان گردشگری مذهبی شناخته می‌ شود که با فرهنگ دینی گره خورده است.

کشور ما جاذبه‌های گردشگری چشمگیری دارد که از میان آن‌ها می‌توان به مشهد، پیرنارکی یزد، آرامگاه استر و مردخای، مسجد جمکران و شهر قم و آرامگاه شاهچراغ در شیراز اشاره کرد؛ بنابراین میزان جذب گردشگر مذهبی برای کشور ما از اهمیت بسزایی برخوردار است البته همواره شاهد بازدید گسترده شیعیان کشور‌های منطقه خاور میانه از جاذبه‌های مذهبی کشورمان بودیم، اما به راستی تا چه اندازه در جذب گردشگران شیعه اروپایی به جاذبه‌های مذهبی کشورمان موفق بوده‌ایم.

هم‌اکنون جمع کثیری از مسلمانان مقیم آلمان شیعه هستند. تعداد شیعیان انگلستان نیز به چند صد هزار نفر می‌رسند.

ما در راستای پرداختن به مبحث میزان موفقیت کشورمان در جذب گردشگران مذهبی کشور‌های اروپایی به سراغ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی رفتیم.

محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه بسیاری از شیعه‌های کشور‌های دیگر برای سفر به حج از کانال‌های مختلف می‌روند و برای سفر به کربلا هم توریست‌های کشور‌های آذربایجان و پاکستان از همین مسیر ترانزیت می‌شوند، گفت: جذب گردشگر مذهبی جزو برنامه‌ها و اولویت‌ها است,برای مثال سال گذشته شاهد بازدید اروپاییانی که مسلمان نبودند از مراسم‌های ایام دهه عاشورای کشورمان بودیم. این افراد می‌خواستند حضور در این مراسم‌ها را تجربه کنند و این روند طبیعتا وجود دارد و انجام خواهد شد.

وی بیان کرد:هم‌اکنون آمار دقیقی از میزان گردشگران مذهبی که وارد کشورمان می‌شوند، نداریم و نمی‌توان آمار نسبی هم از این حوزه ارائه داد، زیرا ویزای مشخصی وجود ندارد که مشخص کند چند درصد از گردشگران ورودی با هدف بازدید از مراسم‌ها و شهر‌های مذهبی وارد کشور شده‌اند.

 

انتهای پیام/