به گزارش پارس نیوز، 

مراسم رونمایی از مجموعه فیلم‌های مستند «دست آفریده‌ها» با حضور محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما، پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و  جمعی از مستندسازان در موزه ملی برگزار شد.

 
محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما باحضور در این مراسم درباره هنر صنایع دستی و همکاری این شبکه با این عرصه هنری بیان کرد: صنایع دستی عرصه خلق صورت به نحو شَکیل و هنرمندانه است، درواقع صنعتگر به تار و پود خود نقش میزند و خودش را می آفریند.

وی در ادامه اظهار کرد: صنایع دستی و آثار آن از هنر عالی و صنعت متعالی هنر اشراق است، یعنی این هنر است که انسان را زنده می‌کند و به او زندگی می‌بخشد. باید در نظر داشت که صنایع دستی خود به تنهایی رسانه‌ای پر سخن است و همیشه یار دیرین رسانه‌ها بوده است.

جعفری جلوه گفت: در دنیای امروز، ما به معرفی و اجرایی کردن سبک زندگی اصیل ایرانی - اسلامی خود به شدت محتاجیم، و این محقق نخواهد شد مگر با همراهی رسانه‌های مختلف از جمله صدا و سیما. پس باید با همت و تلاش ما زندگی ایرانی را برای مردم تصویر کنیم، ما باید انسان های تلاشگر را معرفی کنیم و هنرمندان صنعتگر به ویژه هنرمندان حوزه صنایع دستی و گردشگری را به مردم سرزمینمان نشان دهیم.

 
پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه این مراسم، ضمن اشاره به اینکه ایران سومین کشور تولید کننده صنایع دستی است، گفت: هنر صنایع دستی از شاخصه‌های هویت ایرانی به حساب می‌آید و ما می‌توانیم یک شبکه مستقل تلویزیونی تحت عنوان شبکه هنر و صنایع دستی داشته باشیم، تا با نگاه تخصصی به این موضوع بتوانیم همه جوانب این هنر را تحت پوشش قرار دهیم.

وی افزود: البته باید در نظر داشت که آقای جعفری جلوه مدیر شبکه دو این قول را به ما داده است تا ما بتوانیم از طریق این شبکه ظرفیت‌های و ناگفته‌های این هنر مردمی را به گوش مردم کشورمان برسانیم. ما در سال حمایت از کالای ایرانی هستیم، هنر صنایع دستی از آن دست آثاری است که شاید بتواند اقتصاد ایران را شکوفا کند تا بدون هیچ نیازی، به خارج از مرز‌ها  تولیدات خود را صادر کنیم.

محمودیان درباره تنوع جغرافیایی در آثار صنایع دستی ایرانی نیز بیان کرد: ما ۳۱ استان فعال در زمینه هنر‌های صنایع دستی داریم که هر کدام می‌توانند در شرایط فعلی به کمک بخش اشتغال کشور بیایند و با حمایت صدا و سیما ظرفیت خود را افزایش دهند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین درباره سی‌اُمین نمایشگاه صنایع دستی گفت: امسال در تاریخ ۳ الی ۹ شهریور ماه در نمایشگاه بین المللی تهران اقتدار صنایع دستی و پتانسیل‌های آن را به همگان نشان خواهیم داد.

گفتنی است؛ در این مراسم از هنرمندان و سازندگان مجموعه‌ مستند های «دست آفریده ها» تقدیر شد و نمایندگان استان‌های مختلف برای تجلیل روی صحنه آمدند.

همچنین علی اصغر مونسان رئیس سازمان صنایع دستی و گردشگری که قرار بود، در این مراسم حضور داشته باشد، به دلیل طولانی شدن جلسه هیئت دولت، از عدم حضور خود در این مراسم عذرخواهی کرد.

انتهای پیام /