به گزارش پارس نیوز، 

ماه‌هاست که محسن چاوشی به هوادارانش اعلام کرده آلبوم «ابراهیم» را منتشر می کند. پس از انتشار این خبر، طرفداران چاوشی منتظر انتشار و شنیدن «ابراهیم» بودند و بارها درخواستشان را در فضای مجازی به خواننده محبوبشان اعلام کردند.

چند هفته پیش محسن چاوشی در اینستاگرامش اعلام کرد که این آلبوم هنوز مجوزی از وزارت ارشاد نگرفته است. پیام چاوشی شایعه ممنوع الکاری این خواننده پاپ و نگرانی هوادارانش را  در پی داشت.

هادی حسینی تهیه کننده آلبوم «ابراهیم» هم گفت که پس از گذشت ۹ ماه، همچنان این آلبوم مجوز انتشار نگرفته است. وی همچنین نسبت به ممنوع الکاری محسن چاوشی ابراز نگرانی کرد.

این اتفاقات باعث شد که باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماجرا را از رئیس واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جویا شود. ابوالفضل صادقی نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این باره گفت: شرکت متقاضی برای کسب مجوز آلبوم «ابراهیم»، پنج مرداد 96 در خواستش را به دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارسال کرد. این درخواست به شورای شعر دفتر موسیقی رفت و 16 مرداد همان سال بررسی شد.

وی افزود: پس از بررسی شورای شعر، دو قطعه از این آلبوم هفت قطعه ای تأیید شد و پنج قطعه اصلاحیه خورد. پس از اینکه اصلاحیه به شرکت متقاضی ارسال شد، تا این لحظه هیچ پاسخی از این شرکت به دست ما نرسیده است.

صادقی نژاد در خصوص اصلاحاتی که به برخی اشعار آلبوم «ابراهیم» وارد شد، اظهار کرد: اصلاحیه ممکن است یک کلمه یا یک غلط املایی باشد. منظور از اصلاحیه، رد کردن آن پنج قطعه نیست. البته ریز اصلاحیه ها، در دستم نیست؛ اما آنچه مشخص و قطعی است، این است که دفتر موسیقی آلبوم را به کلی رد نکرده است.

رئیس واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان درباره شایعات مبنی بر ممنوع الکار شدن محسن چاوشی بیان کرد: محسن چاوشی ممنوع الکار نیست و می تواند به فعالیتش در موسیقی ادامه دهد.

حالا با گذشت 15 روز از واکنش واحد نظارت دفتر موسیقی، به اخبار مربوط به انتشار آلبوم «ابراهیم» محسن چاووشی در اینستاگرامش پیامی گذاشت و اعلام کرد که اگر تا 4 روز دیگر، مجوزِ  آلبومش صادر نشود، آن را بدون مجوز منتشر می کند.

او در اینستاگرامش نوشت: «در ابتدای فعالیتم بعد از شش سال تلاش برای دریافت مجوز و فعالیت به صورت رسمی در چهارچوب معیّن همیشه تلاش کرده ام در اصول و قوانین حالا یا موافق یا بعضا مخالف سلایق شخصی ام‌ جهت احترام قدم بردارم اما حالا...

من از مفصل این نکته مجملی گفتم

تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل

نظر به پیگیری های مکرر تهیه کننده و مدیر اجرایی آلبوم «ابراهیم» تا این لحظه موفق به دریافت مجوزات از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نشدیم.

با توجه به وقفه طولانی مدت و احترام به مخاطبینم و جهت دل گرمی این روزهای سخت به اتفاق تهیه کننده تصمیم به انتشار آلبوم در مرداد ماه گرفتیم. بدیهی است که تا تاریخ ۲۰ مرداد ماه مثل ۹ ماه پیش منتظر می مانیم در غیر این صورت با احترام تقدیم خواهد شد.

شایان ذکر است آلبوم دارای کپی رایت بین المللی است و قوانین حق و حقوق مولفین و مصنفین رعایت خواهد شد.

من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است...»

حال باید منتظر باشیم و ببینیم که وزارت ارشاد چه واکنشی نسبت به این اتفاق نشان می دهد.

انتهای پیام/