به گزارش پارس نیوز، 

هم اکنون از آثار ارزشمند ابن سینا بیش از 400 کتاب در دسترس است که  240 مورد  از این کتاب ها در گوگل موجود است.

 

استناد به مدارک تاریخی نشان می دهد .ابن سینا در روستای افشانه نزدیک بخارا (در ازبکستان کنونی و ایران بزرگ در سده پنجم هجری قمری) متولد شد. زبان مادری اش فارسی بود. پدرش که از صاحب منصبان در حکومت سامانی بود وی را به مدرسه بخارا فرستاد تا در آنجا به خوبی تحصیل کند. پدر و برادر ابن سینا مجذوب تبلیغات اسماعیلیه شده بودند، اما ابن سینا از آن دو پیروی نکرد. وی حافظه و هوشی خارق‌العاده داشت. به‌طوری‌که از آموزگار خود پیشی گرفت.ابن سینا در کشورهای سرشناس جهان اسلام مثل مراکش، الجزایر، لیبی، مصر، عربستان سعودی، عراق، عمان و امارات متحده عربی به عنوان یک افتخار در نظر گرفتهمی شود.

ابن سینا نابغه ای بی بدیل بود که در سن 10 سالگی، قرآن را حفظ کرده بود و در سن 16 سالگی به مطالعه پزشکی پرداخت. او 18 ساله بود که در حوزه طبابت شهره خاص و عام شد. اما با پایان یافتن سلسله سامانیان او به شهرو دیار های مختلف سفر کرد و نه تنها از نزدیک شاهد تحولات سیاسی و اجتماعی بود، بلکه اندک اندک در حوزه فلسفه نیز  به فردی حرفه ای تبدیل شد.

عده ای به ابن سینا لقب «همه چیز دان» داده اند چرا که در حوزه های فیزیک، شیمی، طبابت، فلسفه،ریاضیات، روانشناسی و جغرافیا متخصص بود. یکی از مشهورترین آثار او کتاب «شفاء» است.

انتهای پیام/