به گزارش پارس نیوز، 

جلسه شورای سیاستگذاری همایش ملی پیوند علوم انسانی و صنعت با حضور حسینعلی قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، رضا فرجی‌دانا مشاور رئیس‌جمهوری در امور علمی و آموزشی، وحید احمدی رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حسین سراج‌زاده رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران،  سمیه توحیدلو رئیس پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی کاربردی، مهرنوش هدایتی دبیر شورای سیاست‌گذاری همایش،  بهروز دری دبیر علمی همایش و علیرضا ملایی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه  در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسینعلی قبادی با گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد محمدامین قانعی‌راد رئیس سابق انجمن جامعه‌شناسی ایران بیان داشت: برگزاری همایش ملی پیوند علوم انسانی و صنعت الهام گرفته از «جشنواره‌ قدردانی از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های علوم انسانی مرتبط با تولید و اشتغال» است که سال گذشته توسط همین پژوهشگاه برگزار شد. ما امسال قصد داریم تا این همایش را در سطحی وسیع‌تر و جامع‌تر و آن هم با موضوع پیوند علوم انسانی و صنعت برگزار کنیم. هم علوم انسانی و هم صنعت وظیفه دارند تا جامع‌تر وارد این ارتباط شوند اما برای پژوهشگاه علوم انسانی برگزاری این همایش در راستای راهبردهای اصلی آن است.

وی افزود: جزو راهبردهای این پژوهشگاه است که رابطه آن با جامعه و صنعت هم از نظر کمی و هم کیفی ارتقا پیدا کند، خوشبختانه ۲۲۰۰ نفر از استادان کشور از طریق پرتال علوم انسانی با این پژوهشگاه در ارتباط هستند و کمتر دانشگاهی یافت می‌شود که با ما در ارتباط نباشد و به این صورت یک شبکه نخبگانی بزرگ شکل گرفته است.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با تأکید بر ضرورت نگاه فرارشته‌ای به دانشگاه و صنعت گفت: دعوت از استادان مختلف برای برگزاری این همایش هم به همین خاطر است و ما سعی داریم تا این نگاه را تقویت کنیم. جلسه شورای سیاست‌گذاری تا اسفند امسال دو بار برگزار می‌شود و صاحب‌نظران در آن حضور می‌یابند تا همایش به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی ادامه داد: برنامه دوم توسعه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از ابتدای سال ۹۸ آغاز می‌شود و می‌خواهیم که چالش‌محور و پژوهش‌محور حرکت کنیم. البته نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی هم می‌تواند یکی از محورهای اصلی این همایش باشد تا این نگاه فرارشته‌ای در این حوزه تقویت شود. ما حداقل می‌توانیم الگوهای تولید ملی را نشان دهیم که خود کار بزرگی می‌تواند باشد.

قبادی اظهار داشت: در بسیاری از پروژه‌ها، پژوهشگاه رابطه تنگاتنگی با جامعه دارد، قوی‌ترین گروه ما هر روز با کودکان در ارتباط است و مطمئنا حوزه اجتماعی حوزه جاری و روزانه ماست. همچنین به فضل پروردگار قصد داریم کاری متفاوت انجام دهیم و شکاف میان علوم انسانی و صنعت را ترمیم کنیم که مطمئنا پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی چنین پتانسیل و توانمندی هایی را دارد.

به گزارش فارس، براساس نظر اعضای شورای سیاست‌گذاری و پیشنهادهای اولیه این همایش روز ۵ اسفند امسال همزمان با سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/