به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف درمانگاه‌های مستقر در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در مدینه منوره، از نزدیک با کادر درمانی گفت‌وگو کرد.

 

 

در این بازدید سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت توضیحات لازم را در مورد نحوه ارائه خدمات درمانی و پزشکی در مدینه منوره، گفت: سه درمانگاه مستقر در هتل‌های جلنار طیبه، مکارم المدینه بلازا و جلنار السلام ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان هستند.

سوابق پزشکی زائران ایرانی در نر‌م افزار قابل رویت است

حجت الاسلام قاضی عسکر نیز خدمت به حجاج را نعمت بزرگی دانست که نصیب کادر درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت شده است و تصریح کرد: خدمات درمانی و بهداشتی شما عزیزان مایه آرامش خاطر زائران است.

 

سرپرست حجاج ایرانی در گفت‌وگو با کادر پزشکی درمانگاه نور مستقر در هتل جلنار طیبه از نحوه پذیرش مراجعان سوال کرد.

پس از آن امیر سلیمانی مسؤول این درمانگاه در مورد استفاده از نرم‌افزار جدیدی که اطلاعات پزشکی زائران در آن ثبت شده و در اختیار پزشکان معالج قرار دارد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: امسال سوابق درمانی زائران که در معاینات پزشکی در ایران ثبت شده و از وضعیت گذشته بیمار حکایت دارد، در دسترس و قابل رویت است.

 

سرپرست زائران ایرانی همچنین در بازدید از انبار دارو، داروخانه، اتاق معاینه، تزریقات و پانسمان از تلاش دست‌اندرکاران این درمانگاه تقدیر کرد و خواستار ثبت تجارب برای استفاده در سال‌های بعد شد.

پذیرش روزانه بیش از ۲۰۰ زائر ایرانی در درمانگاه مستقر در یکی از هتل‌های مدینه

در بازدید حجت‌الاسلام قاضی عسکر از درمانگاه مستقر در هتل مکارم المدینه بلازا، امیر سلیمانی مسؤول درمانگاه تعداد مراجعه‌کنندگان در روز را بیش از ۲۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: اکثر زائران از دردهای عضلانی و خستگی و کوفتگی رنج می‌برند و تعداد بیماران تنفسی و عفونی بسیار کم بوده است.

 

در هتل جلنار طیبه نیز سعید بیرودیان مسؤول درمانگاه شرایط را در مجموع خوب توصیف کرد و با اشاره به اینکه بخشی از بیماران از آلرژی شکایت دارند، گفت: زائران باید علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی به مواد شوینده‌ای که در هتل ها از آن استفاده می‌کنند، توجه داشته باشند.

 برگزاری کلاس‌های آموزشی برای تأمین سلامت حجاج

 پزشکان متخصص و عمومی در این سه درمانگاه تصریح کردند: در بحث آموزش و پیشگیری باید یک سلسله تذکرات به زائران در قالب برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه بروشورهای بهداشتی داده شود تا سلامت‌شان حفظ و راحت‌تر به اعمال حج و زیارت بپردازند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با توجه به شدت گرما در عربستان و به ویژه در ایام تشریق، اطلاع‌رسانی در مورد گرمازدگی را مهم خواند.

انتهای پیام/