به گزارش پارس نیوز، 

عضو جدید شورای انیمیشن «مرکز گسترش» معرفی شد

در جلسه‌ای که صبح امروز (چهارشنبه 3مردادماه 97) در معاونت انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد، عضو جدید شورای انیمیشن این «مرکز» معرفی و مشغول به کار شد.

 به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این جلسه سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد طی حکمی، امیر سحرخیز را به عنوان عضو جدید شورای انیمیشن این «مرکز» منصوب و معرفی کرد.

سحرخیزمتولد سال 1355 در شهر تهران است و فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه‌ی انیمیشن و جلوه‌های بصری سینما را از سال 1378 آغاز کرده که از مهمترین آنها می‌توان به انیمیشن‌های کوتاه «چت ایرونی»، «آلامد»، «معما» و طراحی جلوه‌های بصری مجموعه‌های مختارنامه، شوق پرواز و فیلم‌های سینمایی آواز گنجشک‌ها، درباره الی، خون‌بازی، یک حبه قند، جدایی نادر از سیمین و... اشاره کرد.

کسب سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌‎های بصری جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، تندیس بهترین انیمیشن جشن خانه سینما، جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره فیلم کوتاه تهران، تندیس بهترین جلوه‌های بصری جشن خانه سینما، پروانه زرین بهترین دستاورد هنری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، برخی از موفقیت‌های سحرخیز در عرصه‌ی سینما است.

به این ترتیب، شورای انیمیشن«مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی»با حضور آقایان مرتضی رزاق‌کریمی (قائم‌مقام مرکز)، امیرمحمد دهستانی (معاون انیمیشن)، دکتر محمدعلی صفورا، اسماعیل شرعی و امیر سحرخیز، نسبت به بررسی و تصویب طرح‌های انیمیشن ارائه‌شده به «مرکز» اقدام خواهند کرد. دبیر این شورا هم رسول نبی‌ابهری است.

گفتنی است که در این نشست، از خدمات «امید خوش‌نظر» عضو سابق شورای انیمیشن «مرکز» هم تقدیر به عمل آمد.

 

هیأت انتخاب سومین جشنواره فیلم سلامت آغاز به کار کرد

به گزارش ستاد خبری سومین جشنواره ملی فیلم سلامت، همزمان با اتمام مهلت ارسال آثار، هیأت انتخاب این جشنواره برای انتخاب آثار از میان 809 اثر رسیده به بخش‌های مختلف جشنواره، آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، سومین جشنواره فیلم «سلامت» اهدافی همچون آشنایی مخاطبان و آحاد جامعه با اهمیت سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی، تشویق هنرمندان و سینماگران به تولید آثار متناسب و مطلوب در عرصه سلامت، قدردانی از فعالان و سازندگان آثار تصویری اثربخش در حوزه سلامت و ترغیب سازمان های مردم نهاد، بخش خصوصی و دولتی به استفاده از توان سینما برای فرهنگ سازی عمومی و تلاش در راستای اصلاح سبک زندگی و ارتقای سلامت جامعه را دنبال می‌کند. 

این جشنواره در بخش‌های فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم‌های مستند، فیلم‌های کوتاه، آثار تلویزیونی و فیلم‌های دانشجویی آثار منتخب را به نمایش می‌گذارد.

سومین جشنواره فیلم سلامت توسط موسسه آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  از تاریخ ۱ تا ۵ شهریور ۹۷ به دبیری محمد کیاسالار برگزار خواهد شد.

 

 

12 فیلم  انجمن سینمای جوانان ایران در جشن مستقل فیلم کوتاه

انجمن سینمای جوانان ایران با 12 فیلم در نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه حضور  خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،  فیلم‌های  کوتاه «آن سوی دریاچه» به کارگردانی عماد خدابخش، « باگ» ساخته کیوان محسنی، «تو هنوز اینجایی» به کارگردانی مشترک کتایون پرمر و محمد روحبخش، «تکلیف» ساخته علی خوشدونی‌فراهانی، «دریا موج موج می‌لرزد» به کارگردانی امیر غلامی، «ساقی» ساخته علیرضا اسفندیارنژاد، «گاو آمریکایی» به کارگردانی فاطمه طوسی، «مثل بچه آدم»  ساخته آرین وزیردفتری، «موج کوتاه» به کارگردانی محمد اسماعیلی، «ملاقات خصوصی» ساخته  فرهاد غریبی، «گسل» به کارگردانی سهیل امیر شریفی، «سیندرلا» ساخته مهدی آقاجانی  به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران در نهمین جشن  مستقل فیلم کوتاه ایران به نمایش در خواهند آمد.

نهمین جشن فیلم کوتاه تابستان ۱۳۹۷ توسط انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) و به دبیری پیمان نهان‌قدرتی به‌صورت آکادمی برگزار خواهد شد.

 

 

ثبت 2075 اثر در جشنواره منطقه‌ای اردبیل

تعداد آثار ثبت‌شده درشصت ویکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اردبیل- مشگین‌شهر 2075 اثر اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، با پایان مهلت ثبت آثار درشصت ویکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اردبیل- مشگین‌شهر، دبیرخانه این جشنواره از ثبت 2075 اثر در بخش‌های فیلم، فیلمنامه و عکس خبر داد.

براساس این گزارش، در بخش ‌عکس 934 تک‌عکس و 396 مجموعه‌عکس  ثبت شده و در بخش فیلمنامه 278 فیلمنامه آزاد و 46 فیلمنامه اقتباسی منتظر رأی هیئت انتخاب برای حضور دربخش مسابقه‌اند.

همچنین در بخش فیلم کوتاه، 421 اثر ثبت شده که از این تعداد 234 فیلم داستانی، 87 فیلم مستند، 38 فیلم پویانمایی و 62 فیلم تجربی هستند.

شصت و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان  از تاریخ ۲۳ الی  ۲۶  مردادماه  به مدت چهار روز در استان اردبیل، شهر مشگین‌شهر با حضور استان‌های گیلان، زنجان، قزوین، البرز، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و اردبیل توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار می‌شود.

 

تمدید اجراهای نمایش «گیسو طلا» در مرکز تئاتر کانون

نمایش «گیسو طلا» به نویسندگی و کارگردانی بهاره میرزاپور تا روز 26 شهریور در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش در قالب طرح «نسل نو» حمایت از استعدادهای جوان قرار بود تا پایان تیر 1397 اجرا شود که به دلیل استقبال تماشاگران تا 26 شهریور تمدید شد.

بر همین اساس راحله شمس‌آبادی، رامین مسیبی، نگین تقوی‌راد و بهاره میرزاپور بازیگران این نمایش زنده، عروسکی هستند.

«گیسو طلا» ماجرای دختر بچه‌ی بازیگوش و دهن‌بینی‌ست که مرغی به نام پرحنا دارد. او به پیشنهاد یکی از اهالی تصمیم می‌گیرد برای پذیرایی از کدخدا مرغش را بپزد به این منظور راهی سفری می‌شود تا دستور پخت مرغ را از خاله‌اش بگیرد....

در عین حال، یکتا مقدس‌فر دستیار کارگردان، سامان فرشیدنیا عروسک‌گردان، یاسر شیرزاد آهنگ‌ساز و مصطفی دارابی و یاسر انصاری‌شاد نوازندگان این نمایش هستند.

همچنین معصومه روستا طراحی عروسک، فاطمه زعفرانی طراحی صحنه و لباس، محمدرضا شاملوفرد طراحی نور و  امین‌رضا ملک‌محمودی مدیریت صحنه نمایش «گیسو طلا» را بر عهده دارند.

سامان فرشیدنیا، امین‌رضا ملک‌محمودی، محمدحسین قاسمی‌منفرد و امیرحسین پیرعلمی به عنوان عوامل صحنه با این نمایش همکاری می‌کنند.

«گیسو طلا» پیش‌تر، از چهارِ بخش سومین جشنواره‌ی تئاتر شهر جایزه‌ی برگزیده‌ی بهترین کارگردانی، بازیگری مرد، موسیقی و طراحی صحنه را دریافت کرده و در عین حال نامزد دریافت جایزه‌ی بخش‌های نمایش‌نامه‌نویسی، بازیگری زن و طراحی لباس این جشنواره بوده است.

این نمایش همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت 17:30 در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران اجرا خواهد شد.

«هیپولیت» به دانشجویان تخفیف می دهد

به منظور حمایت از دانشجویان برای تماشای نمایش «هیپولیت» این اثر نمایشی روزهای پایان هفته نیز با تخفیف 40درصد برای دانشجویان روی صحنه می رود.

 فرزاد امینی سرپرست گروه تئاتر پرومته در همین زمینه گفت:از آنجا که دانشجویان همیشه حمایتگر تئاتر پیشرو و مدرن ایران بوده اند و پرچم تئاتر آوانگارد به واسطه آنان بر افراشته مانده، گروه اجرایی نمایش هیپولیت، بلیط روزهای پنجشنبه و جمعه را نیز با تخفیف دانشجویی ۴۰درصد  عرضه میکند.

دانشجویان علاقه مند می توانند با شماره دانشجویی خود از طریق سامانه فروش بلیت 8 Tik و با داشتن کارت دانشجویی خود از گیشه تئاتر مستقل تهران، بلیت اجرای دانشجویی نمایش «هیپولیت» را تهیه کنند.

نمایش «هیپولیت» اثر اوریپید و به کارگردانی فرزاد امینی از ۳۱ تیر در تئاتر مستقل تهران روی صحنه رفته است.در این نمایش عطیه بیات، رها سلیمانی، زهرا سوری، مونا سهراب حقیقت، بهرام عباسی فرد، عماد قرهی و نیایش نهاوندی به ایفای نقش می‌پردازند.

 

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: هیپولیت تراژدی مردی است که خیال می‌کند نیکی و جوانمردی، راه سعادت است اما سرنوشتش راه به سوی دیگری می‌برد که آن چیزی نیست جز یک تقدیر سیاه.

 

نمایشنامه «هیپولیت» یکی از تراژدی‌های یونان باستان است که چندان مورد توجه قرار نگرفته است. این نمایش پس از اجرا در تالار حافظ و فستیوال بین المللی تاتر زوگرافو آتن در تئاتر مستقل به صحنه می‌رود.

 

سایر عوامل این اجرا عبارتند از طراح لباس: پارمیس امینی، مدیر تولید: حسن جودکی، ساخت تیزر: امیر کریم زاده (استودیوکاج)، عکس: کیارش مسیبی، روابط عمومی و تبلیغات: مریم رودبارانی، شمیس پوررضایی، دستیار کارگردان: شقایق شاهین فرد، موسیقی: قطعاتی از رکوئیم جوزپه وردی، آروو پارت، رکوئیم شوئنبرگ، طراح پوستر: امیر کریم زاده، فرزاد امینی. مدیر صحنه: نازنین زهرا برومند وگریم: شقایق برهمتی.

انتهای پیام /