به گزارش پارس نیوز، 
بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان که پیش از این به واسطه رفت و آمد عناصر سکولار و انتخاب آثار جریان شبه روشنفکری در جشنواره کتاب سال و جایزه جلال آل احمد اعتراض نویسندگان متعهد را برانگیخته بود بار دیگر حاشیه‌ساز شد.

طبق گزارش رسمی منتشره از دوره آموزشی هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی که توسط این بنیاد در اواخر ماه گذشته برگزار شد، به هنرجویان دوره توصیه شد برای داستان‌نویسی از زندگی برخی زنان فاسد دوره پهلوی الگو‌برداری کنند.

«میثم امیری» مدرس جوان داستان‌نویسی این دوره ضمن تاکید بر سوژه‌یابی از «شخصیت‌های آوانگارد» برای داستان‌نویسی از قمرالملوک وزیری، سیما ایزدجو و شهلا وهاب‌زاده یاد کرد. قمرالملوک وزیری زن آوازه‌خوانی بود که برای نخستین‌ بار بدون حجاب روی صحنه رفت. سیما ایزدجو و شهلا وهاب‌زاده نیز هر دو جزو برگزیدگان مسابقات دختر شایسته در دوران پهلوی‌اند که در جهت القای فرهنگ اومانیستی غربی راه‌اندازی شد.

پیش از این نیز دبیر جایزه ادبی جلال آل احمد از کشف حجاب حمایت کرده بود و آن را جزو حقوق غیر قابل انکار زنان دانسته بود. عملکرد این بنیاد در طول دوره چند ساله اخیر نشان می‌دهد این مرکز که باید مجری سیاست‌های کلان فرهنگی جمهوری اسلامی و مبتنی بر ارزش‌ها، مبانی و اهداف انقلاب اسلامی باشد به پایگاهی برای جریان نفوذی شبه روشنفکر بدل شده است.