به گزارش پارس نیوز، 

از چند روز پیش، چالش «رقص کیکی» در فضای مجازی جهان کولاک کرده است. «کیکی» عبارت است از رقص کوتاهی که فرد پس از پیاده شدن از ماشین در حال حرکت خود با آهنگIn My Feeling انجام می دهد. این ترانه را «دریک» رپر و بازیگر کانادایی خوانده است.

نخستین کسی که این چالش را انجام داد «شیگی» مجری برنامه The Shiggy Show بود، او فیلمی از خودش را در ماه جولای منتشر کرد که در حال رقصیدن با این ترانه بود، به دلیل بداهه بودن حرکاتش این فیلم به سرعت منتشر شد و تعداد بازدید کنندگان آن به شش میلیون نفر رسید و پس از آن بیش از 150 هزار نفر در کمتر از یک هفته در چالش رقص کیکی شرکت کردند.

چالشی خطرناکی که صدای همه را درآورد

دریک رپر کانادایی

کاربران فیلم هایی از خود را منتشر کردند که با ترانه یاد شده می رقصیدند، از اتومبیل در حال حرکت پیاده می شدند و قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا گذاشته و با رقصیدن در هنگام رانندگی جان انسان های دیگر را به خطر می انداختند.

فیلم های ترسناکی از سقوط افراد از اتومبیل هایشان و تصادفات و حوادث خطرناک از این ماجرا در فضای مجازی منتشر شده است، اما آنچه که باعث دامن‌ زدن به این چالش شد، شرکت بازیگر صاحب نام آمریکایی «ویل اسمیت» در این چالش بود. او در صفحه ی اینستاگرامش فیلمی را منتشر کرد که به طور غیر قانونی در حال بالارفتن از پلی در بوداپست مجارستان است و حرکات رقص را اجرا می کند و یک هلیکوپتر از او فیلم می گرفت.

چالشی خطرناکی که صدای همه را درآورد

چالشی خطرناکی که صدای همه را درآورد

در جهان عرب هم چالش رقص کیکی حسابی جنجالی شده و سلبریتی هایی از جمله یاسمن رئیس و دینا الشربینی با مشارکت در آن باعث رواج بیشتر چنین چالشی در برخی کشورهای عربی از جمله مصر شده اند، با این تفاوت که دینا الشربینی به جای موسیقی آمریکایی از موسیقی عربی با صدای "عمرو دیاب" استفاده کرده است.

چالشی خطرناکی که صدای همه را درآورد

پلیس اسپانیا؛ جریمه برای رقص کیکی

پلیس اسپانیا اعلام کرده که هرکسی این چالش را انجام دهد و با جان مردم بازی کند جریمه خواهد شد. پلیس اسپانیا در صفحه ی خود Driving in Spain فیلم هایی را از برخی شهروندان اسپانیایی منتشر کرده که در حال انجام این چالش دچار حوادث شده اند.

الأزهر حرام اعلام کرد

استاد دانشگاه الازهر به نام محمود المهدی هم در گفتگو با «ارم نیوز» عربستان گفته که شرکت در "چالش رقص کیکی شرعاً حرام است، زیرا زندگی فرد انجام دهنده و دیگران را به خطر می اندازد و امکان مرگ در آن وجود دارد."

یک سایت هم در تیتر جالبی نوشته بود این یک چالش نیست بلکه یک نفرین زدگی است که حتی چهره ها را هم گرفتار کرده است. اما آیا نفرین کیکی قربانیان بیشتری خواهد گرفت؟

چالشی خطرناکی که صدای همه را درآورد

فیلم رقص کیکی دختر نقابدار در مصر

انتهای پیام/