به گزارش پارس نیوز، 

حسن گوهرپور که صاحب امتیازی هفته‌نامه «الوند» را عهده‌دار است، بر لزوم فعالیت متفاوت در حوزه رسانه تاکید کرد و گفت: ما در «الوند» روی موضوعات اجتماعی، محیط‌زیستی، فرهنگی و شهری تمرکز زیادی گذاشته‌ایم و مردم، کارشناسان و نخبگان شهر را درگیر کار کرده‌ایم.

او درباره اینکه هفته‌نامه الوند در کدام مناطق توزیع می‌شود؟ اظهار کرد: گستره توزیع این هفته‌نامه، منطقه‌ای‌ است و استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و قزوین را شامل می‌شود؛ البته ما فعلا بر استان همدان متمرکز هستیم، تا به امید خدا در آینده‌ای نه چندان دور بتوانیم جایگاهی هم در استان‌هایی که نام بردیم، پیدا کنیم. 

این روزنامه‌نگار درباره سیاست‌های هفته‌نامه «الوند» بیان کرد: این هفته‌نامه قرار نیست فقط به صورت خبری بازتاب‌دهنده آرا مدیران و اداره‌کنندگان شهر و استان همدان باشد، متاسفانه آفتی که امروز در بین برخی رسانه‌ها اعم از محلی و منطقه‌ای سراسری رخ داده، این است که به تریبونی برای اعلام گزارش و رپورتاژ مدیران و سیاسیون تبدیل شده‌اند؛ اگرچه این مورد هم در جای خودش مهم است اما دیدن دغدغه مردم موضوعی است که ما در «الوند» تلاش کرده‌ایم به آن توجه کنیم. 

گوهرپور افزود: برای رسیدن به این هدف، ما تحریریه‌ای از دوستان صاحب فکر تشکیل داده‌ایم که هم در فضای مجازی، اتاق فکری برای سوژه دارند و هم جلسات منظم تحریریه در روزهای پس از انتشار هر شماره به موضوعات شهری می‌پردازند و دنبال سوژه هستند. 

صاحب امتیاز هفته‌نامه «الوند» درباره نشریات همدان بیان کرد: همدان نشریات زیادی دارد که خدا را شکر همه هم فعال هستند؛ نشریاتی با توالی زمانی روزانه، هفتگی، دوهفته‌نامه و ... . تمام این نشریات هم با دغدغه در حال فعالیت در حوزه رسانه در شهر و استان هستند، اما در میان این نشریات تبدیل شدن به برند و متفاوت بودن، کار ساده‌ای نیست. روزنامه‌نگاران همدانی، خوش‌نام و فعال هستند. ما در «الوند» تلاش زیادی باید بکنیم تا بتوانیم فعالیت متفاوتی داشته باشیم؛ بر همین اساس ما روی موضوعات اجتماعی، محیط‌زیستی، فرهنگی و شهری تمرکز زیادی گذاشته‌ایم. همچنین مردم، کارشناسان و نخبگان شهر را درگیر کار کرده‌ایم و همیشه در حال گفتگو و گرفتن یادداشت از آن‌ها هستیم. 

او با اشاره به شیوه مدیریت نشریه گفت: آقای حسین زندی، سردبیر هفته‌نامه الوند از فعالان حوزه فرهنگ، میراث فرهنگی، گردشگری و محیط‌زیست است.  همچنین دغدغه‌های شورای سیاستگذاری نشریه که آقایان علیرضا بهرامی، مصطفی حسنی، نصرالله پزشکی و امیرحسین مکاریان آن را تشکیل می‌دهند و به علاوه نگاه این افراد به موضوعات، جمع‌بندی شده و به دبیران گروه‌ها انتقال می‌یابد. در واقع هفته‌نامه «الوند»، نشریه‌ای شورایی و مشورتی‌ است. 

یکی دیگر از سیاست‌هایی که در هفته‌نامه «الوند» به آن توجه زیادی شده، ایجاد یک وحدت در هنرمندان، نخبگان، روزنامه‌نگاران و اصحاب فکر و اندیشه است؛ در واقع «الوند»، محلی است که نخبگان همدانی چه در همدان و چه در هر جغرافیای دیگری، از این مسیر با مخاطبان و همشهریان خود گفتگو می‌کنند.  

گوهرپور درباره نشان‌نوشت «الوند» اظهار کرد: خوشنویسی نشان هفته‌نامه «الوند» توسط استاد «اسرافیل شیرچی» صورت گرفته است. در واقع ما این سعادت و توفیق را داشتیم که استاد شیرچی افتخار تحریر این نشان را به ما بدهند. 

مدیرمسؤول «الوند» در پایان گفت: نکته پایانی‌ که علاقمندم به آن اشاره کنم این است که فروتنانه به مدیران شهر و استان همدان پیشنهاد می‌کنم در تشخیص میزان نفوذ رسانه‌ها در مردم کمی دقت بیشتری داشته باشند. مسأله اینجاست که در ایران، منطقه غرب، استان همدان و شهر همدان نشریات متعددی در فضای برخط و مکتوب منتشر می‌شوند، اما چه تعداد از آن‌ها توانسته بین مردم جایگاه داشته باشد؟ تفاوت نشریه‌ای که مردم به آن اعتماد دارند با نشریه‌ای که هر روز فقط موضوعات مالی عکس مدیران و .... را منتشر می‌کند در چیست؟ امید دارم این تفاوت‌ها برای مدیران در استان قابل تشخیص باشد.

به گزارش ایسنا، مجوز انتشار هفته‌نامه الوند در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ توسط هیات نظارت بر مطبوعات صادر شد و این نشریه از اردیبهشت ماه سال ۹۷ منتشر شد.

لوگو هفته‌نامه

انتهای پیام