به گزارش پارس نیوز، 

محمد حسین اسماعیلی با اشاره به برگزاری جشنواره آواها و نواهای رضوی و تولید موسیقی آیینی افزود: امسال 300 اثر موسیقی آیینی به دبیرخانه جشنواره رسیده که هر یک با مضمون امام رضا(ع) تولید شده است.

وی افزود: مهمترین خروجی جشنواره آواها و نواهای رضوی، تولیدات آن است که توسط هنرمندان شرکت کننده خلق می شود و این تولیدات، باید به همت بنیاد امام رضا(ع) و سایر متولیان فرهنگی به عموم عرضه شود.

اسماعیلی ادامه داد: باید از هنر جذاب موسیقی در جهت توسعه و ترویج ارزش های اعتقادی در جامعه استفاده کرد.

وی اظهار داشت: می توان از طریق این هنر و با یک نگاه ایجابی و پرهیز از نگاه های سلبی به ارتقای فرهنگ عمومی جامعه در حوزه های دینی دست یافت.

معاون اداره کل ارشاد استان تهران گفت: بی شک هنر آیینی و به ویژه موسیقی آیینی در شرایط حساس کنونی می تواند به عنوان محور وحدت مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اینکه گروه های موسیقی از قومیت ها و حتی ملیت های مختلف و با افکار و عقاید متفاوت در این جشنواره حول موضوع امام رضا (ع) به تولید و ارائه اثر می پردازند تاکیدی بر وحدت آفرین بودن این نوع موسیقی است.

دبیر جشنواره آواها و نواهای رضوی گفت: تعامل فرهنگی بین اقوام و گروه های مختلف با موضوع ارزشمندی به نام فرهنگ رضوی مهمترین دستاورد این جشنواره است که باید به آن مباهات کرد.

وی افزود: در استان تهران تلاش شده جهت مردمی شدن جشنواره و پراکندن عطر رضوی در ایام دهه کرامت و با هدف تمرکز زدایی و توسعه فرهنگ عمومی، اجراهای گروه های موسیقی علاوه بر تهران در شش شهرستان دماوند، اسلامشهر، ملارد، شهرری، قرچک و پاکدشت برای مردم انجام شود.

اسماعیلی اظهار داشت: همچنین توسعه جشنواره در کلیه رشته های موسیقی اعم از آهنگسازی، ساخت ملودی، تنظیم، موسیقی ردیف دستگاهی، موسیقی نواحی، موسیقی پاپ، کرال و آکاپلا و حضور گروه های موسیقی ملل از کشورهای افغانستان و آذربایجان و ترکیه و گرجستان از دیگر ویژگی های این جشنواره است.

وی تاکید کرد: اختتامیه و تجلیل از هنرمندان و ذاکران رضوی و معرفی گروه های برگزیده نیز روز شنبه 30 تیر ماه ساعت 17 در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

سومین دوره جشنواره آواها و نواهای رضوی از مجموعه برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) همزمان با ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) در استان تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/