هومن جعفری - طنزنویس

 


چند روزی نوشته شدن این ستون به دلایل مختلف به تعویق افتاد و در نتیجه شایعاتی در مورد بازداشت شدن نویسنده این ستون در فضای مجازی مندرج گردید که متاسفانه بازتابی نداشت و حتی گربه‌های محل هم نیامدند دم دادسرا یک تجمع اعتراضی، خودسوزی یا خودزنی‌ای چیزی بکنند آدم دلش گرم باشد به مبارزه ادامه بدهد. حق التحریر که اینطور، برق که آنطور، وضع کار که اونطور، قیمت یک کیلو گیلاس هوسی برای اهال بیت هم که از قرار کیلویی بیست و نه هزار تومان، انتظار دارید برای آدم حال خوش بماند؟ انتظار دارید آدم با مبارزه ادامه بدهد؟ انتظار دارید آدم با خیال راحت برود اسم خودش را بیندازد سر زبان‌ها و با مقامات و نمایندگان و وزرا بد شود که چه؟ ما برویم زندان یک کدام از شما یک کیلو گیلاس برای آدم می‌آورید؟ کمپوت تاریخ مصرف گذشته هم نمی‌آورید. از امروز رویکرد این ستون تغییر می‌کند و ما می‌زنیم توی نخ حمایت از مقامات! الکی هم خودمان را با کسی در نمی‌اندازیم. چه معنی دارد آدم خودش را بیندازد توی دهن خلق بعد یک حال واحوالش را نپرسند!

1. اقای قاضی پور نماینده گلابی دوست مجلس که پیش از این از دست داشتن فردی به نام «خ» در جریان واردات خودروهای لوکس خبر داده بود، فرموده: این فرد که از منصوبان وزیر صنعت سابق بوده متواری است و دستگیر نشده!

اول اینکه از پیگیریهای آقای قاضی پور تشکر می‌کنیم و بعد هم از همین آقای خ تشکر می‌کنیم. اگر آقای خ یک کار غلطی انجام داده بود و دستش به دم گاوی هم بند نبود، الان اسم و فامیلی و آدرس خانه و شماره شناسنامه طرف هم منتشر می‌شد اما وقتی ایشان یک کار خلافی انجام داده و به راحتی هم متواری شده و کسی هم نامبرده را بازداشت نکرده، نشان می‌دهد که دستش به دم گاوی بنده بود. نتیجه می‌گیریم حالا هر کی هم خلاف کرد که نباید سریع بروند بازداشتش کنند! در توبه باز است، آقای خ کجا رفته؟ بالاخره ما یک دین رحمانی داریم و رأفت و عطوفت اسلامی هم داریم. شیطان غلط کرد رفت توی جلد آقای خ ایشان یک اشتباهی کرد. الان هم متواری نشده. خودش فهمید چه اشتباهی کرده، شاید رفته کانادایی، عمانی جایی مشغول مبارزه با نفس و شیطان درون است و عین این فیلم‌های خارجی هر وقت متنبه شد برمی گردد! نتیجه می‌گیریم حق با دو طرف است!

2. شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: برق ساختمان مرکزی پنج بانک و 25 ساختمان اداری در پایتخت به علت رعایت نکردن الگوی مصرف و بخشنامه استانداری مبنی بر مدیریت و کاهش مصرف انرژی، قطع شد.

البته قطعاً شرکت توزیع نیروی برق تهران کار خوبی کرده که برق ساختمان مرکزی پنج بانک و 25 ساختمان اداری را قطع کرده چون کارمندانش انگری برد بازی می‌کنند و برای بازی کردن انگری برد یک‌دانه موبایل کفایت می‌کند و نیازی به مصرف برق بالا نیست اما از طرف دیگر از شرکت توزیع برق گله هم داریم. حالا درست است در این 30 ساختمان کار مفیدی صورت نمی‌گرفت اما بالاخره این دوستان هم برای خودشان دل داشتند! آدم وقتی می‌تواند برق یک محله پرجمعیت را قطع کند برود برق یک ساختمان دولتی را قطع کند؟ آن‌هم نه یکی که سی تا! شاید داشتند فیلم و سریال دانلود می‌کردند! شاید مشغول چت کردن با پیام‌رسان‌های بومی بودند! شاید داشتند نسخه آخر انگری برد را دانلود می‌کردند که بریزند روی گوشی! شاید بیرون گرم بود داشتند حمام کولر گازی پرمصرف می‌گرفتند! واقعاً باید این چیزها را توضیح بدهیم؟