به گزارش پارس نیوز، 

هفدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران شامگاه پنجشنبه ۲۱ تیر ماه با حضور سینماگران در محل هتل انقلاب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مهران رجبی بازیگر به عنوان مجری روی صحنه آمد و به حاضران خوش آمد گفت و در ادامه یونس صباحی از مدیران تولید پیشکسوت سینما گفت: این جشن به بهانه تجلیل از مدیران تولید سینما برگزار می‌شود و امیدوارم با این تجلیل‌ها جایگاه این قشر از سینماگران بیشتر شناخته شود.

در ادامه سیروس الوند کارگردان سینما و فاطمه ذوالقدر نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس لوح تقدیر و دیپلم افتخار را به یوسف صمدزاده از پیشکسوتان سینما اهدا کردند.

صمدزاده با حضور روی سن بیان کرد: معتقدم مدیران تولید بهتری از من در سینما وجود دارد و باید آن‌ها این لوح را می‌گرفتند. البته خوشحالم که این مراسم در کنار همکارانم و اعضای خانواده ام برگزار شد نه بعد از مرگم.

سیروس الوند نیز در ادامه این مراسم توضیح داد: طی یک ماه گذشته چند مراسم عزاداری دعوت شدم و امشب اولین جشن است که برگزار می‌شود. بسیار ناراحت هستم که جشن‌ها در حال کم شدن است؛ ما به جشن زنده هستیم نه اشک. همچنین به مدیران تولید اعلام می‌کنم که شما نخ سینما هستید در شرایطی که امروز سینما دست ۱۵ نفر است شما باید شرایطی را فراهم کنید تا افرادی که بیکار هستند سر کار بیایند.

در ادامه لوح تقدیر و دیپلم افتخار توسط کیومرث پوراحمد و مهدی صیاد شیرازی به سعید سعدی اهدا شد.

کیومرث پوراحمد نیز بیان کرد: دمتان گرم که هوای خودتان را دارید و برای سینما جشن می‌گیرید، مدیران دولتی که به فکر سینما نیستند. درباره سعید سعدی نیز باید بگویم جزو افراد بسیار خوب و با آرامش سینما است چه در زمانی که مدیر تولید بود و چه حالا که تهیه کننده است.

سعید سعدی نیز گفت: از انجمن مدیران تولید برای این برنامه تشکر می‌کنم.

در بخش دیگر مراسم احمد مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و علیرضا محجوب نماینده مجلس لوح تقدیر و دیپلم افتخار را به ناصر مقدس اهدا کردند.

مازنی در سخنانی گفت: افرادی از صنوف مختلف امشب در کنار اعضای انجمن مدیران تولید حضور دارند که این حضور به هم افزایی و همفکری کمک می‌کند. سینماگران در جامعه تاثیرگذار هستند و باید از این فرصت وتاثیرگذاری در جامعه استفاده کنند. به خصوص سینماگران می‌توانند با استفاده از فضای مجازی و با استفاده از فالور‌های خود برای تاثیرگذاری مثبت در جامعه استفاده کنند.

سینماگران می‌توانند با استفاده از فضای مجازی و با استفاده از فالور‌های خود برای تاثیرگذاری مثبت در جامعه استفاده کنند

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تا در مجلس قانون صنفی هنر را تصویب کنیم، زیرا هنرمندان فاقد این قانون هستند و همین مساله مشکلاتی را ایجاد کرده است. در حال حاضر هنرمندان مانند کارگران باید از وزارت رفاه به دنبال حقوق خود باشند که این امر در شان آن‌ها نیست. امیدوارم این قانون هرچه سریعتر توسط مجلس تصویب شود.

در ادامه پوران درخشنده کارگردان سینما، مصطفی کواکبیان نماینده مجلس و علی دهکردی لوح افتخار و دیپلم افتخار را به عباس درخشنده اهدا کردند.

پوران درخشنده گفت: خوشحالم در شرایطی که مصیبت از آسمان زمین و هر طرف بر سر ما می‌بارد این مراسم برگزار می‌شود. این روز‌ها جامعه ما آرامش ندارد و مسایل اقتصادی و مالی شرایط را برای همه سخت کرده است حتی بسیاری از افراد که در این مراسم حضور دارند مدت‌ها است که بیکار هستند.

وی که برای تجلیل از برادرش روی سن آمده بود بیان کرد: برادرم معمولا مدیر تولید فیلم‌های من بوده و همیشه در زمینه پایین آمدن هزینه تولید تلاش کرده است.

کواکبیان نیز بیان کرد: شما مدیران تولید باید به این مساله توجه کنید که جایگاه بسیار مهمی در سینما دارید و میزان الحراره جامعه هستید. شما تولیدکنندگان سینما باید دست به دست هم دهید تا انحصار در سینما را بشکنید و ما هم در مجلس پشت سر شما هستیم.

وی توضیح داد: این اختلاس‌ها و این رقم‌های نجومی و سرکیسه کردن مردم را در فیلم‌های خود نشان دهید تا آبروی آن‌ها برود.

در ادامه با حضور محمدرضا باهنر، سید محمود دعایی و بهروز افخمی دیپلم افتخار و لوح تقدیر به وحید مشایی اهدا شد.

محمود دعایی نیز گفت: افتخار می‌کنم که یکی از علاقه‌مندان و حامیان سینما هستم.

افخمی نیز بیان کرد: فیلمسازان و کارگردانان در فیلم‌ها برای اینکه چیز خوبی بسازند در حال دیوانه بازی هستند و برنامه‌های تولید فیلم را به هم می‌ریزند و این مدیران تولید هستند که شرایط را برای تولید فیلم فراهم می‌کنند.

باهنر نیز تاکید کرد مدیران تولید می‌توانند دو راهی را از جلوی پای هنرمندان بردارند و به سینما کمک کنند.

برای تقدیر از عبدالله شهباززاده، لیلا زین الدین و رسول صدرعاملی روی صحنه آمدند.

صدرعاملی بیان کرد: بعد از ۱۰ سال غیبت با ۲ کار به سینما بازگشتم. مدیران تولید قلب تپنده تولید هستند و نباید فراموش کرد که ما باید خودمان به فکر خودمان باشیم.

همچنین برای اهدای لوح تقدیر طاهر امانی برای حضور در سرو زیر آب، حجت الاسلام محمدحسین ابوترابی فرد و علی قایم مقامی روی صحنه آمدند.

ابوترابی در این مراسم گفت: سینمای ایران بعد از انقلاب درخشید و فیلم‌های دفاع مقدس را می‌توان نماد دفاع مقدس دانست، زیرا محتوای این آثار ارزشمند هنری از دفاع مقدس سرچشمه می‌گرفت. شهدای عالی قدر شخصیت‌های متفاوتی داشتند که در فیلم‌های دفاع مقدس ظهور پیدا کردند و همین مساله این آثار را با فیلم‌های هالیوودی که درباره جنگ ساخته شده اند متفاوت می‌کند. دنیا به این فکر است که فیلم‌های خوبی از فرار از زندان در طول جنگ‌ها نشان دهند، اما اسرای ایران فرار نمی‌کردند بلکه مبارزه می‌کردند.