به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از ورایتی، بازی «پوکمون گو» در دومین سالگرد شروع به کار خود به دستاورد قابل توجهی رسید. این بازی محبوب توانست در دو سال اولی که از زمان انتشار اصلی‌اش در پلتفورم‌های آی‌اواس و اندروید می‌گذرد، به ۱.۸ میلیارد دلار سود دست پیدا کند.

کمپانی تحلیلی سنسور تاور گزارش می‌دهد که بازیکنان سراسر دنیا هنوز هم مبلغ چشمگیر چیزی حدود ۲ میلیون دلار در روز خرج این بازی می‌کنند که می‌توان آن را به این نسبت داد که همانطور که اخیرا اعلام شد، این بازی تا به حال ۶۵۰ میلیون دانلود داشته است. ایالات متحده و ژاپن از نظر میزان خرج‌شده توسط بازیکنان در صدر قرار دارند و در اپ‌استور گوگل‌پلی روی هم رفته به ترتیب مسئول ۳۴ درصد و ۲۸ درصد از سود کل این بازی بوده‌اند.

بیشترین میزان سود «پوکمون‌ گو» از گوگل‌پلی و دستگاه‌های اندروید با ۵۸ درصد به دست آمده و اپ‌استور مسئول ۴۲ درصد دیگر بوده است.

این بازی واقعیت افزوده محصول کمپانی نیانتیک به فاصله کمی پس از انتشار اولیه به شدت محبوب شد. دانلود و بازی کردن این گیم رایگان است، اما چند امکان برای خرید داخل بازی وجود دارد. اخیرا نیانتیک قابلیت رد و بدل کردن پوکمون‌ها با دوستان و پیشنهاد دادن هدایا به دیگران را هم به بازی اضافه کرد.

البته این نخستین دستاورد بزرگ این بازی نیست. کمپانی نیوزو قبلا گزارش داده بود که این بازی موبایلی توانسته بود تنها در ۸۰ روز نخست انتشار خود سودی خارق‌العاده معادل ۴۷۰ میلیون دلار به دست بیاورد. با توجه به اینکه قرار است چند آپدیت جدید با قابلیت‌های جدید برای این بازی ارایه شود، به نظر می‌رسد از اینجا به بعد هم فقط به رشد خود ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، «پوکمون گو» هنوز در چین منتشر نشده که مسلما وقتی این اتفاق بیفتد تعداد بازیکنان و کسانی که روی آن خرج می‌کنند افزایش خواهد یافت.  


انتهای پیام/